W sumie to potrzebuje coś na temat tworznia DLL dynamicznych....
ale nie potrzebuje linków do sewisów... tylko konkretnych informacji...
z góry dziękuje...
W sumie to potrzebuje coś na temat tworznia DLL dynamicznych....
ale nie potrzebuje linków do sewisów... tylko konkretnych informacji...
z góry dziękuje...
A jaki kompilator ?:>
W kazdym badz razie: zrodla robisz normalnie... z tym ze bez main (moze byc tam i main, ale zeby byl odpalany przy wgraniu DLLki tyo jakos inaczej afair ma sie nazywac... DllMain or sth... sprawdz w msdn ;> dla pewnosci)
W kazdym badz razie.. musisz miec tez drugi plik .def w ktorym masz nazwe biblioteki, rozne inne informacje ktorych w zyciu nie uzywalem i liste exportowanych funkcji, czyli tych ktore inne progsy moga wgrac i odpalic...
przykladowy def wyglada tak:
[code]
LIBRARY asdf
EXPORTS
costam
costam_innego
evil_costam
[/code]
nyooo i to by bylo na tyle..
co do kompilowania:
gcc (dev-cpp/djgpp):
np:
[code]
gcc -c dllsth.c -o dllsth.o
dllwrap --def costam.def dllsth.o -o asdf.dll
[/code]
co do pozniejszego wykozystania (ofc dllki napisane w c moga bez problemu byc wykozystywane przez progsy w delphi/pythonie/etc, ale o tym zapewne wiesz):
void (*costam)( void );
HANDLE asdf = LoadLibrary( "asdf.dll" );
if( !asdf ) exit( 1234 );
costam = (void(*)(void))GetProcAddress( asdf, "costam" );
costam( );
FreeLibrary( asdf );
mniej wiecej tak ;>
otwierasz dllke, pobierasz pointer do funkcji o danej nazwie, odpalasz ta funkcje, i uwalniasz dllke (po uwolnieniu raczej juz ow funkcji nie odpalisz)...
Co do bardziej technicznych spraw:
Dllka ma w sumie takie same mozliwosci jak exec, tj moze miec resources (bosh jak to po polsku sie zwie?) wszelakie, tworzyc i oblugiwac okna etc..
nyo,, w sumie tyle
resources = zasoby
..ale nie potrzebuje linków do sewisów... tylko konkretnych informacji...
z góry dziękuje...
Panowie /Panie troche powagi ... eh...