mucha warz

0

siema...
aktualnie pracuję sobię nad gierką Mucha Warz, klonem Worms'ów (można
ściągnąć z kodami źródłowymi z www.nst-clan.prv.pl -> download, wersja
0.2.9). jest taki problem, że nie wiem jak dobrze napisać fragment
kodu odpowiedzialny za odrzucenie muchy tj. pocisk uderza w jakiejś
odległości od niej i mucha ma zostać odrzucona przez wybuch. każda
mucha ma własną szybkość poziomą i pionową, czyli przykładowo jeśli
mucha oberwie centralnie od dołu to prędkość pionowa powinna zostać ustawiona
na -1 a pozioma na 0 (później te wartości sobie przeskaluję odpowiednio do gry).
ale jak ustawić prędkość pionową i poziomą dla pocisku który uderzył x_dist
pikseli obok, i y_dist pikseli niżej/wyżej? im większa odległość, tym szybkości
oczywiście powinny być niższe.

bardzo proszę o pomoc i z góry dzięki!

p.s. szukam osób, które pomogłyby mi w tworzeniu tej gry np. w dodawaniu nowych
broni, tworzeniu grafiki itp. jeśli jesteś chętny do przyłączenia się do
projektu 'mucha warz' pisz do mnie na e-mail ([email protected]) lub gg (1081289).

0

Jeżeli gra rozgrywa się w układzie współrzędnych (na jej II ćwiartce z wartościami bezwzględnymi [X rośnie w prawo, Y rośnie w dół]), to możesz łatwo policzyć kąt uderzenia względem osi Y (mam gdzieś coś takiego zrobione w BCB, podaje kąt między myszką) . Wtedy wiesz, że przyrost prędkości poziomej (Vx) jest zależny od cosinusa tego kąta, a przyrost prędkości pionowej (Vy) do jego sinusa...

Czyli innymi słowy zależą od składowych wektora prędkości (a raczej pędu) pocisku.

PS> Mam nadzieję, że nic nie przekręciłem, jesli jednak tak, to bardzo przepraszam...

PPS> Poczytaj o rzucie skośnym:
http://www.daktik.rubikon.pl/Slowniczek/rzuty_wzory.htm
i w ogóle trochę o fizyce...

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1