Głosowanie

0

Ludzie widze że tu niekturz (nie wiem czy wiekszosc unika pisania wlasnego modułu do otwierania modeli :) ) Jeśli chcecie to moge napisać kurs ładowania modeli Quaka2 oczywiscie nie jeśli bedzie chetna tylko jedna osoba :) Wiec glosujcie tu na dole czy chcecie albo nie :) jeżeli zobacze conajmniej 8 głosów na tak to wam napisze :)
Jak by ten plan wypalił potrzebował bym jakiewgoś człowieka dobrze znającego Delphi i troszke C/C++ aby mógł to przełożyc na Object Pascal bo ja bym oczywiscie to w C++ zrobił :)

0

Nie ma chetnych... i pewnie nie bedzie... z reguly tutaj ludzie zajmuja sie troszke czyms innym...

0

Hmm. Ja jestem za bo prawde mowiac potrzebuje jakichs modeli do swojego projektu a te z q2 moze i nawet by sie nadaly. Roznica jest tylko taka, ze ja programuje w DirectX ale liczy sie sama idea wczytywania modeli. Mi sie przyda. Kto jeszcze ?

0

SirMike przykłady będą akurat w OpenGL ale nie masz się czym martwic bo kod rusujący taki model w OpenGL ogranicza się do 5 Linijek :) i gwarantuje że zrozumiesz o co w nim chodzi. Większośc kodu to po prostu załadowanie modelu.

0

Blleee... po co? Na 4programmers.net malo kto sie zajmuje programowaniem gier... lepiej jak juz to wrzuc arta do warsztatu lub agp! Poza tym to w internecie jest pelno takich artow wiec nie ma raczej pisac jeszcze jednego{IMHO} [krzyk]

0

Blleee... po co? Na 4programmers.net malo kto sie zajmuje programowaniem gier... lepiej jak juz to wrzuc arta do warsztatu lub agp! Poza tym to w internecie jest pelno takich artow wiec nie ma raczej pisac jeszcze jednego{IMHO} [krzyk]

W pewnym sensie to prawda. Sa w sieci tutoriale, lecz wiekszosc jest po angielsku - mnie to nawet bardzo nie przeszkadza - lubie angielski.

Ja jestem jednak "za" napisaniem takiego arta, ale umieśc go na wlasnej stronie.

P.S. Osobiscie zaczałem swoja przygodę z programowaniem, bo chciałem stworzyc swoja własna grę - o ile dobrze pamiętam.

0

Witam
Ja tez jestem za!!!! programuje w Delphi, ale teraz wzialem sia za c++ i wlasnie chce pisac gry (napisale juz 1,5 gry!(w Delphi))

0

Postanowiłem napisać ten kurs :) Aby było prościej podzeilłem go na 3 części. Pierwsza część może juto się ukaże.

0

Jestem za . Ale bardziej by mi sie przydało wczytywanie plików 3ds ;)

0

właśnie się uczę 3DS :) jest troszke prościejsze od md2 ale jeszcze dobrze go nie poznałem.

0

Niekorzy coś jęczą, że to nie miejsce na programowanie gier. A niby co za różnica? Gra to też program, często gry są znacznie bardziej skomplikowane (technicznie) od programow "użytkowych" o których się tu podobno powinno pisać. (Tutaj potworny ryk purystów tematycznych, który to ryk w następnym zdaniu stanie się jeszcze potworniejszy. :P) Moim zdaniem bardzo by się opłaciła współpraca 4p i warsztatu. A na chwilę obecną - ten kod jak najbardziej ma prawo tu być.
Jeśli chodzi o tłumaczenia: istnieje kretyńskie przekonanie, że "C++ jest do gier, a Delphi TYLKO do użytków". Bujda. Delphi się nadaje do gier w tym samym stopniu. Ale Delphi, nie VCL. A to nie to samo. Więc popieram przetłumaczenie tego kodu na OP. Nawet sam się do tego zgłaszam.

0

Co prawda wątek zchodzi dość gwałtownie z tematu zadanego w pierwszym poście, ale dorzucę jednak coś od siebie.

Również uważam, że pytania dot. pisania gier mają tu jaknajbardziej rację bytu. Gry to nic innego, jak programy korzystające z wszelkich dobrodziejstw komputera. Zazwyczaj są to najbardziej wymagające aplikacje, a ich napisanie jest rzeczą trudną (chodzi o większe projekty niż "Żużel" :-P).

Dla przykładu jedno z moich pierwszych pytań na tym forum:
http://4programmers.net/Forum/viewtopic.html?id=18639
(może ktoś odpowie? :d)

0

BolekiLol: Kod powinien być na jutro przetłumaczony na Delphi, od razu zgłaszam się do tłumaczenia następnych algorytmów. Mam tylko uwagę dotyczącą samego tekstu - MASA błędów ortograficznych i to powtarzających się. Niektóre z nich:
tekst<font color="red">ó</span>r - kilka razy
strukt<font color="red">ó</span>r - wielokrotnie
Współ<font color="red">ż</span>edne - no i "ę" zjadło
<font color="red">h</span>yba
wie<font color="red">rz</span>chołki - przecież tego się nawet wymówić nie da...
Powtó<font color="red">ż</span>

Marooned: w tym starożytnym :) temacie raz napisałeś, że chcesz uniknąć sytuacji kiedy postać będzie lazła z ręką w ścianie. A gdyby tak pozwolić na poruszanie się blisko obiektów otoczenia, ale za to lekko modyfikować animację ruchu w trakcie odtwarzania? Czyli postać, idąc przy ścianie, nieco bardziej przyciska rękę do boku, przechodząc nad czymś leżącym na ziemi - podnosi ciut wyżej nogę (żeby stopa nie przeniknęła przez ten leżący obiekt) itp. Na animacjach szkieletowych to raczej nie byłoby takie trudne.

0

Jestem za !!!
Mam co prawda przykład ładowania modeli MD2, ale im więcej informacji tym lepiej... (może lepiej zrozumię...)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1