Ludzie widze że tu niekturz (nie wiem czy wiekszosc unika pisania wlasnego modułu do otwierania modeli :) ) Jeśli chcecie to moge napisać kurs ładowania modeli Quaka2 oczywiscie nie jeśli bedzie chetna tylko jedna osoba :) Wiec glosujcie tu na dole czy chcecie albo nie :) jeżeli zobacze conajmniej 8 głosów na tak to wam napisze :)
Jak by ten plan wypalił potrzebował bym jakiewgoś człowieka dobrze znającego Delphi i troszke C/C++ aby mógł to przełożyc na Object Pascal bo ja bym oczywiscie to w C++ zrobił :)
Nie ma chetnych... i pewnie nie bedzie... z reguly tutaj ludzie zajmuja sie troszke czyms innym...
Hmm. Ja jestem za bo prawde mowiac potrzebuje jakichs modeli do swojego projektu a te z q2 moze i nawet by sie nadaly. Roznica jest tylko taka, ze ja programuje w DirectX ale liczy sie sama idea wczytywania modeli. Mi sie przyda. Kto jeszcze ?
SirMike przykłady będą akurat w OpenGL ale nie masz się czym martwic bo kod rusujący taki model w OpenGL ogranicza się do 5 Linijek :) i gwarantuje że zrozumiesz o co w nim chodzi. Większośc kodu to po prostu załadowanie modelu.
Blleee... po co? Na 4programmers.net malo kto sie zajmuje programowaniem gier... lepiej jak juz to wrzuc arta do warsztatu lub agp! Poza tym to w internecie jest pelno takich artow wiec nie ma raczej pisac jeszcze jednego{IMHO} [krzyk]
Blleee... po co? Na 4programmers.net malo kto sie zajmuje programowaniem gier... lepiej jak juz to wrzuc arta do warsztatu lub agp! Poza tym to w internecie jest pelno takich artow wiec nie ma raczej pisac jeszcze jednego{IMHO} [krzyk]
W pewnym sensie to prawda. Sa w sieci tutoriale, lecz wiekszosc jest po angielsku - mnie to nawet bardzo nie przeszkadza - lubie angielski.
Ja jestem jednak "za" napisaniem takiego arta, ale umieśc go na wlasnej stronie.
P.S. Osobiscie zaczałem swoja przygodę z programowaniem, bo chciałem stworzyc swoja własna grę - o ile dobrze pamiętam.
Witam
Ja tez jestem za!!!! programuje w Delphi, ale teraz wzialem sia za c++ i wlasnie chce pisac gry (napisale juz 1,5 gry!(w Delphi))
Postanowiłem napisać ten kurs :) Aby było prościej podzeilłem go na 3 części. Pierwsza część może juto się ukaże.
Jestem za . Ale bardziej by mi sie przydało wczytywanie plików 3ds ;)
właśnie się uczę 3DS :) jest troszke prościejsze od md2 ale jeszcze dobrze go nie poznałem.
Niekorzy coś jęczą, że to nie miejsce na programowanie gier. A niby co za różnica? Gra to też program, często gry są znacznie bardziej skomplikowane (technicznie) od programow "użytkowych" o których się tu podobno powinno pisać. (Tutaj potworny ryk purystów tematycznych, który to ryk w następnym zdaniu stanie się jeszcze potworniejszy. :P) Moim zdaniem bardzo by się opłaciła współpraca 4p i warsztatu. A na chwilę obecną - ten kod jak najbardziej ma prawo tu być.
Jeśli chodzi o tłumaczenia: istnieje kretyńskie przekonanie, że "C++ jest do gier, a Delphi TYLKO do użytków". Bujda. Delphi się nadaje do gier w tym samym stopniu. Ale Delphi, nie VCL. A to nie to samo. Więc popieram przetłumaczenie tego kodu na OP. Nawet sam się do tego zgłaszam.
Co prawda wątek zchodzi dość gwałtownie z tematu zadanego w pierwszym poście, ale dorzucę jednak coś od siebie.
Również uważam, że pytania dot. pisania gier mają tu jaknajbardziej rację bytu. Gry to nic innego, jak programy korzystające z wszelkich dobrodziejstw komputera. Zazwyczaj są to najbardziej wymagające aplikacje, a ich napisanie jest rzeczą trudną (chodzi o większe projekty niż "Żużel" :-P).
Dla przykładu jedno z moich pierwszych pytań na tym forum:
http://4programmers.net/Forum/viewtopic.html?id=18639
(może ktoś odpowie? :d)
BolekiLol: Kod powinien być na jutro przetłumaczony na Delphi, od razu zgłaszam się do tłumaczenia następnych algorytmów. Mam tylko uwagę dotyczącą samego tekstu - MASA błędów ortograficznych i to powtarzających się. Niektóre z nich:
tekst<font color="red">ó</span>r - kilka razy
strukt<font color="red">ó</span>r - wielokrotnie
Współ<font color="red">ż</span>edne - no i "ę" zjadło
<font color="red">h</span>yba
wie<font color="red">rz</span>chołki - przecież tego się nawet wymówić nie da...
Powtó<font color="red">ż</span>
Marooned: w tym starożytnym :) temacie raz napisałeś, że chcesz uniknąć sytuacji kiedy postać będzie lazła z ręką w ścianie. A gdyby tak pozwolić na poruszanie się blisko obiektów otoczenia, ale za to lekko modyfikować animację ruchu w trakcie odtwarzania? Czyli postać, idąc przy ścianie, nieco bardziej przyciska rękę do boku, przechodząc nad czymś leżącym na ziemi - podnosi ciut wyżej nogę (żeby stopa nie przeniknęła przez ten leżący obiekt) itp. Na animacjach szkieletowych to raczej nie byłoby takie trudne.
Jestem za !!!
Mam co prawda przykład ładowania modeli MD2, ale im więcej informacji tym lepiej... (może lepiej zrozumię...)