Napisz algorytm oraz program, który utworzy tablicę A według poniższego modelu (jedynki znajdują się na polach atakowanych przez hetmana szachowego umieszczonego na polu P).
WEJŚCIE:
n – liczba wierszy tablicy A (liczba naturalna n>1),
m – liczba kolumn tablicy A (liczba naturalna m>1),
x, y – indeksy pola P [x][y] (pole P jest elementem tablicy A).
WYJŚCIE:
k – liczba jedynek w tablicy A.
0 0 1 0 1 0 1
0 0 0 1 1 1 0
1 1 1 1 P 1 1
0 0 0 1 1 1 0
0 0 1 0 1 0 1
z góry dzięki
int main()
{
char A[101][51];
int P,n,m,x,y;
do
{
cout<<"Podaj liczbe wierszy (nie wiecej niz 100): ";
cin>>n;
} while ((n<1)||(n>100));
do
{
cout<<"Podaj liczbe kolumn (nie wiecej niz 50): ";
cin>>m;
} while ((m<1)||(m>50));
for(x=1;x<=n;x++)
for(y=1;y<=m;y++)
{
{
cout<<"Podaj element A["<<x<<"]["<<y<<"]: ";
cin>>A[x][y];
}
}
for(x=1;x<=n;x++)
{
for(y=1;y<=m;y++)
{
cout<<A[x][y]<<" ";
}
cout<<endl;
}
return 0;
}
tu moje ale nie automatyczne