Lista obiektów w klasie

0

Cześć, jestem w trakcie wykonywania projektu a'la "Paczkomat".
Utworzyłem dwie osobne klasy: Locker oraz ParcelLocker. Chciałbym, aby klasa ParcelLocker zawierała w sobie listę zdefiniowanych obiektów (na podstawie klasy Locker). Dodatkowo następnie chciałbym móc zmieniać właściwość is_empty dla obiektu Locker w sposób jakbym pracował na tablicy czyli np.:

ParcelLocker.list[1].is_empty = true;

Na pewno konieczne będzie użycie wskaźników, natomiast w jaki sposób zadeklarować listę (tablicę) dla nich w klasie ParcelLocker, skoro definiowane są dopiero po niej?

#edit
Udało się rozwiązać problem - rozwiązaniem okazało się użycie vector.

class Locker {
...
}

class ParcelLocker {
  private:
    vector<Locker> lockers = {};
...
}

void ParcelLocker::addLocker(Locker& locker) {
   this->lockers.push_back(locker);
}

np.
int ParcelLocker::get_locker_width(int locker_id) {
    return this->lockers[locker_id].getWidth();
}
2

Zainteresuj się takim terminem jak "forward declaration". Łatwo to możesz znaleźć w google.

PS: I nie uzywaj using namespace std;.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1