Kompilacja najpierw projektu/rozwiązania, a następnie kodu źródłowego

0

Witam Wszystkich bardzo serdecznie

Jest dostępny projekt kodu źródłowego, który akurat od razu ma wykonane projekty/rozwiązania i to w dodatku dla każdej wersji Visual Studio i tutaj sprawa jest prosta, bo wdrażam go od razu do Visuala, nastawiam pożądaną konfigurację jeśli jest potrzebna, a następnie ustawiam i wykonuje kompilowanie i zawsze wychodzi poprawny, działający plik EXE.

https://ja2svn.mooo.com/source/ja2/trunk/GameSource/ja2_v1.13/Build/

Natomiast jest jeszcze inna forma kodu źródłowego, gdzie trzeba najpierw wykonać projekt/rozwiązanie i czy ktoś mógłby mi bardziej szczegółowo, ewentualnie krok po kroku opisać jak to wykonać opierając się na opisie w pliku COMPILATION.md w linijce 124. Mam poinstalowane wszystkie te programy, ale niestety wydaje mi się, że chyba wszystko pomieszałem i nic mi nie wychodzi.

https://github.com/ja2-stracciatella/ja2-stracciatella

Niestety nie jestem programistą, tylko kompiluje takie kody źródłowe i wdrażam na stronkę, żeby fani gry mieli dostęp do najnowszych wersji.

Z góry uprzejmie dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.

1

Widok na github nie jest numerowany, więc napisz wprost o którą sekcję Ci chodzi.

0

Chodzi o sekcję "Generate Visual Studio Solution".

Generate Visual Studio Solution

If you are most familiar using Visual Studio for development you can generate a solution from the sources.

Install Visual C++, CMake tools, MSBuild and Windows SDK with Visual Studio Installer.

Then in Visual Studio's Developer Command Prompt, change to the ja2-stracciatella project directory, and generate the solution with CMake:

mkdir _bin
cd _bin
cmake -DCMAKE_TOOLCHAIN_FILE=../cmake/toolchain-msvc.cmake ..

Note: If you add, move or delete any files. Please make sure to reflect your changes in the CMakeLists.txt files, rerun cmake and reload your Solution before making any additional changes. Otherwise other build systems might fail when trying to build your changes.

1

Z tego co widzę to już masz instrukcję krok po kroku, z którym z nich jest konkretnie problem? Nie możesz namierzyć Developer Command Prompt czy po wykonaniu dostajesz jakieś błędy, których nie rozumiesz? W drugim przypadku wrzuć zapis błędów jakie dostajesz.

0

Nie wiem dlaczego ale w VS 2015, 2017 i 2019 nie działało, dopiero w 2022 zadziałało. Uruchomiłem linię komend, wpisałem poprawnie całą procedurę i projekt razem z rozwiązaniem się pojawił. Potem kompilacja w VS 2022 też przebiegła poprawnie i wygenerowały się wszystkie niezbędne pliki łącznie z EXE'kami. Gra się odpala w najnowszej rozwojowej wersji.

Mam tylko pytanie, ponieważ kompilacja z Developer Command Promt od razu dała wszystkie niezbędne pliki, a w instrukcji jest napisane, że Solution mam wykonać bezpośrednio przez program CMake. Czy dobrze to rozumiem, czy po prostu program CMake był potrzebny do całości, aby Developer Command Promt wygenerował od razu wszystko.

image

image

image

image

1

Mam tylko pytanie, ponieważ kompilacja z Developer Command Promt od razu dała wszystkie niezbędne pliki, a w instrukcji jest napisane, że Solution mam wykonać bezpośrednio przez program CMake. Czy dobrze to rozumiem, czy po prostu program CMake był potrzebny do całości, aby Developer Command Promt wygenerował od razu wszystko.

Nie bardzo rozumiem o co ci tu chodzi.

screenshot-20220522184238.png

Podane polecenie cmake generuje solucję (.sln) którą potem otwierasz pod VS i kompilujesz. Można też skompilować pod konsolą poleceniem msbuild.

0
Azarien napisał(a):

Podane polecenie cmake generuje solucję (.sln) którą potem otwierasz pod VS i kompilujesz. Można też skompilować pod konsolą poleceniem msbuild

Wszystko jasne. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1