Robie sobie projekt, gre rpg ktora jest po prostu robiona w celu powtorzenia i przecwiczenia c++.
Jest taki problem, ze ta liczba nie do konca losuje sie jak powinna, spojrzcie na kod a zrozumiecie o co chodzi.
Probowalem juz srand(time(NULL)); i na poczatku i wszedzie. Za kadym razem losuje 6 i 5
string menu_miejsce()
{
string atak1, atak2;
float zdrowie=25;
float enemy1_hp=25;
float atak=rand()%6+1;
float atak_przeciwnik=rand()%5+1;
string atak3;
system("cls");
cout<<"Gdzie chcesz sie udac?:"<<endl;
cout<<endl;
cout<<"1. Stara Wioska"<<endl;
cout<<"2. Bagienne Koszary"<<endl;
cout<<"3. Arena"<<endl;
cout<<"4. Powrot"<<endl;
menu_miejsce2=getch();
switch(menu_miejsce2)
{
case '1':
system("cls");
cout<<"Podroz do stara wioska"<<endl;
Sleep(3000);
system("cls");
cout<<"Przeszukujesz szuflade"<<endl;
Sleep(1000);
cash += rand() % 16 + 1;;
cout << '\a';
cout<<"Znajdujesz przyprawy warte: "<<cash<<"Zlota!"<<endl;
Sleep(1000);
system("cls");
cout<<"Powrot do miasta..."<<endl;
Sleep(1000);
main();
break;
case '2':
break;
case '3':
cout<<"Witaj na Arenie wybierz przeciwnika:"<<endl;
Sleep(3000);
cout<<endl;
cout<<"1. Karl Ramirez - znany bandyta z rozrob w barze"<<endl;
cout<<"Wymagania aby walczyc z Karl Ramirez: lvl=1"<<endl;
menu_arena=getch();
switch(menu_arena)
{
case '1':
system("cls");
cout<<"Rozpoczyna sie walka"<<endl;
Sleep(1000);
cout<<"Twoje zdrowie: "<<zdrowie<<endl;
cout<<"Twoj miecz: "<<miecz<<endl;
cout<<"____________________________"<<endl;
cout<<"Zdrowie przeciwnika: "<<enemy1_hp<<endl;
cout<<"Bron przeciwnika: "<<"Drewniana palka"<<endl;
cout<<endl;
cout<<endl;
Sleep(3000);
cout<<"____________________________"<<endl;
do
{
srand(time(NULL));
cout<<"Wykonaj atak masz na to 2 sekundy!"<<endl;
cin>>atak3;
if(atak3== "atak")
{
cout << '\a';
cout<<"Wykonales udany atak!"<<endl;
cout<<endl;
enemy1_hp -= atak;
cout<<"Zadales obrazen:"<<atak<<endl;
cout<<"Zdrowie przeciwnika: "<<enemy1_hp<<endl;
cout<<endl;
}
Sleep(2000);
zdrowie -= atak_przeciwnik;
cout<<endl;
cout<<"Przeciwnik atakuje za "<<atak_przeciwnik<<endl;
cout<<"Twoje zdrowie: "<<zdrowie<<endl;
Sleep(2000);
}while((zdrowie >= 0)||(enemy1_hp >= 0));
break;
}
break;
case '4':
system("cls");
main();
break;
}
}
break;!