Odwrócona piramida ze znaków *

0

Cześć! Dopiero zaczynam przygodę z programowaniem,rozpocząłem studia i mam problem z zadaniem. Trzeba to zrobić w języku C

screenshot-20201022151837.png

Ten rysunek trzeba wywołać rekurencyjnie. Wysokość piramidy musi byc odczytana z klawiatury. Będę wdzięczny za wyjaśnienie ,bo kompletnie nie kumam jak mam się za to zabrać.

3

Tak jak w zadaniu — rekurencyjnie. Czyli chcesz mieć funkcję, która wywołuje sama siebie, robiącą to, na czym Ci zależy. Zastanów się nad dobrym startem — podstawą — rekurencji, najprostszym pod-elementem, który byś chciał mieć realizowany (tutaj dobrym pomysłem jest rysowanie „piramidki” o wielkości 1); i potem zastanów się, jak Ci to pomoże w zrobieniu całego zadania — czyli jak do tego podejść, żeby otrzymać „zrób coś prostego, a potem zrób trochę mniejszą piramidkę”.

1
Sylwester Cal napisał(a):

Ten rysunek trzeba wywołać rekurencyjnie. Wysokość piramidy musi byc odczytana z klawiatury. Będę wdzięczny za wyjaśnienie ,bo kompletnie nie kumam jak mam się za to zabrać.

Wysokość piramidy to w tym przypadku też jej szerokość. Wystarczy rekurencyjnie przekazywać szerokość wypisywanego wiersza aż do zera.

1

Proponowałbym najpierw napisać sobie pseudokod funkcji. Czyli na razie bez języka C. Tak własnymi słowami. Zacznij, jak napisał @Althorion, od przypadku z jedną gwiazdką. No – jak byś to napisał? Możesz skorzystać z poniższego szablonu:

  1. Przed rozpoczęciem działania programu w konsoli powinno wyświetlać się... <tu wpisz, co powinno>
  2. Po zakończeniu działania programu w konsoli powinno wyświetlać się… <tu wpisz, co powinno>
  3. Program:
    3.1. … <tu wpisz, co robi program na początku>
    3.2. … <tu wpisz, co robi potem>
    3.3. … <tu wpisz, co robi potem-potem>

    3.<podpunkt ostatni>. … <tu wpisz, co robi program na końcu>

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1