LoadImage i BitMapa 32 bitowa.

0

Witam.

Pracuję z bitmapami pod WinApi. Wczytuję je, korzystając z poniższego kodu:

HBITMAP Bitmap = (HBITMAP)LoadImageW(NULL, lpcwstrFilePath, IMAGE_BITMAP, iWidth, iHeight, LR_LOADFROMFILE);
if (Bitmap)
{
    //jakiś kod
}

Dla bitmap 24 bitowych i mniejszych działa jak złoto, 32 bitowych wczytywać nie chce (zwraca kod błędu). W internecie kilka osób miało podobny problem, ale wątki zawsze kończyły się na stwierdzeniu "to dziwne" i nikt tego nie rozgryzł. Spotkał się ktoś z czymś takim, albo ma pomysł, jak to obejść? Kombinowałem z różnymi ustawieniami (np. LR_LOADTRANSPARENT) ale bezskutecznie.

0

Sugeruję użyć PNG.

https://lodev.org/lodepng/picopng.cpp

0

Użyj GDI+, bo GDI nie obsługuje kanałów alfa.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1