Należy:
zdefiniować poszczególne składowe każdej z klas (pola i metody) – nazwy i liczność pół i metod są zależne
od osoby realizującej projekt;
określić sposób dziedziczenia klas, czyli zaimplementować przedstawioną hierarchię.
Jako liść rozumiana jest klasa, która nie ma potomka.
Program powinien umożliwiać następujące operacje na zbiorze obiektów:
o dodawanie obiektu (tylko do liści);
o usuwanie obiektu (tylko z liści);
o modyfikacje obiektu;
o zapis zbioru do pliku;
o odczyt zbioru z pliku;
o przeglądanie podzbioru obiektów zgodnie z przedstawioną na rysunku hierarchią - z dowolnego węzła
drzewa, wyświetlane zostaną tylko obiekty należące do liści, które z danego węzła dziedziczą, lub w
przypadku liścia – jedynie obiekty do niego należące
o Każda klasa powinna posiadać co najmniej 1 pole prywatne i 1 pole protected
Poruszanie się w strukturze z linii komend:
- W systemie znajdują się obiekty.
- Tylko liść zawiera w sobie listę obiektów. Długość listy jest nieograniczona
- Struktura - operacje:
- CD [nazwa węzła(klasy)]- zmiana węzła w strukturze
- Obiekty - operacje:
- MO [obiekt]- tworzy obiekt o nazwie „obiekt” dla bieżącego liścia– należy podać parametry obiektu
- DO [obiekt]- usuwa obiekt o nazwie „obiekt”dla bieżącego liścia
- MDO [obiekt]– modyfikacja obiektu o nazwie „obiekt”dla bieżącego liścia
- Polecenie DIR - wyświetla informacje o obiektach widocznych z danego poziomu - domyślnie tylko
informacje o nazwach obiektów (wyświetla listę wszystkich obiektów należących do liści, które dziedziczą z
danej klasy
Polecenie SHOW [obiekt] – wyświetla szczegółowe informacje o obiekcie
SAVE – zapis zbioru do pliku
READ – odczyt zbioru z pliku - Polecenie TREE - wyświetla całą strukturę przedstawioną na rysunku np. w formie wcięć
- Zapis i odczyt informacji na dysk i konsole ma być zrealizowany za pomocą strumieni.
Czesc dopiero zaczynam przygode z programowaniem więc prosze o wyrozumialosc. Mam taki projekt na zaliczenie.
Powiedzmy ze mam :
class Pojazd{
};
class Pojazdsilnikowy:Pojazd{
};
oczywiscie w srodku jakies zmienne, ale jak dodac obiekt np. do pojazdsilnikowy tak aby mozna było dodawac z poziomu uzytkownika, czyli np. zrobilbym metode Dodaj(); ale jak wtedy odwolac sie do niej z main? tak aby mozna bylo dodawac nieokreslona ilosc obiektow?
I jeszcze jedno pytanie co do tych polecen cd mo itd: jak ma to dzialac? musze zrobic funkcje sprawdzic czy uzytkownik wpisuje np. cd i wtedy odniesc sie do dodawanie? czy to są jakies specjalne komendy ktorych nie trzeba pisac?