Niespodziewana zmiana koloru tła w grze

0

Cześć , w grze której zrobiłem mam 4 tła (bufor,tło gry,menu,zasady) no i ustawiony kolor ekranu. Chociaż na początku działało dobrze to w jakimś momencie kolor tła gry zmienił się nie wiem dlaczego być może usunąć z kodu clear_to_color

0

Musisz pokazać chociaż kawałek kodu, aby dało się namierzyć błąd i się go pozbyć.

0
#include <allegro.h>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
#include <math.h>
#include <stdio.h>

bool kolizja(int x1,int y1,int s1,int w1,int x2,int y2,int s2,int w2)
{
     if( x2<x1+s1    && x2>x1    && y2>=y1    && y2<=y1+w1   ) return true; else
     if( x2<x1+s1    && x2>x1    && y2+w2>y1  && y2+w2<=y1+w1) return true; else
     if( x2+s2<x1+s1 && x2+s2>x1 && y2>=y1    && y2<=y1+w1   ) return true; else
     if( x2+s2<x1+s1 && x2+s2>x1 && y2+w2>y1  && y2+w2<=y1+w1) return true; else

     if( x1<=x2+s2    && x1>x2    && y1>=y2    && y1<y2+w2   ) return true; else
     if( x1<=x2+s2    && x1>x2    && y1+w1>=y2 && y1+w1<y2+w2) return true; else
     if( x1+s1<=x2+s2 && x1+s1>x2 && y1>=y2    && y1<y2+w2   ) return true; else
     if( x1+s1<=x2+s2 && x1+s1>x2 && y1+w1>=y2 && y1+w1<y2+w2) return true; else return false; 
};

   volatile long speed = 0;
   void increment_speed()
{
    speed++;
}
END_OF_FUNCTION( increment_speed );
LOCK_VARIABLE( speed );
LOCK_FUNCTION( increment_speed );  
int main()
{

    srand(time(NULL));
    allegro_init();
    install_keyboard();
    set_color_depth( 8 );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT, 800, 600, 0, 0 );
    set_palette(default_palette);
    clear_to_color( screen, makecol( 255, 255, 0 ) );
    install_mouse();
install_timer();
install_int_ex( increment_speed, BPS_TO_TIMER( 200 ) );
    install_sound( DIGI_AUTODETECT, MIDI_AUTODETECT, "" );
    set_volume( 255, 255 );

    SAMPLE * dzwiek = NULL;
    BITMAP * bufor = NULL;
    BITMAP * postac = NULL;
    BITMAP * kwadrat1 = NULL;
    BITMAP * kwadrat2 = NULL;
    BITMAP * kwadrat3 = NULL;
    BITMAP * kwadrat4 = NULL;
    BITMAP * kwadrat5 = NULL;
    BITMAP * kwadrat6 = NULL;
    BITMAP * kwadrat7 = NULL;
    BITMAP * kwadrat8 = NULL;
    BITMAP * kwadrat9 = NULL;
     BITMAP * pedzel = NULL;
    BITMAP * zegar = NULL;
    BITMAP * menu = NULL;
    BITMAP * zasady = NULL;
    BITMAP * mapa = NULL;
    BITMAP * postac0 = NULL;
    BITMAP * postac1 = NULL;
    BITMAP * postac2 = NULL;
    BITMAP * postac3 = NULL;
     menu=load_bmp("menu.bmp",NULL);
    postac=load_bmp("postac.bmp",NULL);
    zasady=load_bmp("zasady.bmp",NULL);
    mapa=load_bmp("mapa.bmp",NULL);
    pedzel=load_bmp("pedzel.bmp",NULL);
    zegar=load_bmp("zegar.bmp",NULL);  
    kwadrat1=create_bitmap(20,20);
    kwadrat2=create_bitmap(20,20);
    kwadrat3=create_bitmap(20,20);
    kwadrat4=create_bitmap(20,20);
    kwadrat5=create_bitmap(20,20);
    kwadrat6=create_bitmap(20,20);
    kwadrat7=create_bitmap(20,20);
    kwadrat8=create_bitmap(20,20);
    kwadrat9=create_bitmap(20,20);
    postac0 = load_bmp( "postac0.bmp", NULL);
    postac1 = load_bmp( "postac1.bmp", NULL );
    postac2 = load_bmp( "postac2.bmp",NULL );
    postac3 = load_bmp( "postac3.bmp", NULL );
    clear_to_color(kwadrat1,makecol(255,0,0));
    clear_to_color(kwadrat2,makecol(28,64,0));
    clear_to_color(kwadrat3,makecol(28,64,0));
    clear_to_color(kwadrat4,makecol(28,64,0));
    clear_to_color(kwadrat5,makecol(28,64,0));
    clear_to_color(kwadrat6,makecol(28,64,0));
    clear_to_color(kwadrat7,makecol(255,0,0));
    clear_to_color(kwadrat8,makecol(255,0,0));
    clear_to_color(kwadrat9,makecol(255,0,0));
    bufor = create_bitmap( 800, 600 );

if( !bufor )
{
    set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    allegro_message( "Nie moge utworzyc bufora !" );
    allegro_exit();
    return 0;
}

if( !postac )
{
    set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    allegro_message( "nie moge zaladowac obrazka 1 !" );
    allegro_exit();
    return 0;
}

   int pedzel1;  int pedzel_x;  pedzel_x=(rand()%600)+100;
   int zegar1;    int zegar_x;  zegar_x=(rand()%600)+100; 
   int licznik=0;
   int max;
   int menug=0; 
   int punkty=0;
   int postac_x=400;  int postac_y=525;

   int liczbay;

   int  kwadrat1_x;          int kwadrat1_y=0;    kwadrat1_x=(rand()%750)+30;
   int  kwadrat2_x;          int kwadrat2_y=0;    kwadrat2_x=(rand()%750)+30; 
    int  kwadrat3_x;         int kwadrat3_y=0;    kwadrat3_x=(rand()%750)+30;
    int kwadrat4_x;          int kwadrat4_y=0;    kwadrat4_x=(rand()%750)+30;
    int kwadrat5_x;          int kwadrat5_y=0;    kwadrat5_x=(rand()%750)+30;
    int kwadrat6_x;          int kwadrat6_y=0;    kwadrat6_x=(rand()%750)+30;
    int kwadrat7_x;          int kwadrat7_y=0;    kwadrat7_x=(rand()%750)+30;
    int kwadrat8_x;          int kwadrat8_y=0;    kwadrat8_x=(rand()%750)+30;
    int kwadrat9_x;          int kwadrat9_y=0;    kwadrat9_x=(rand()%750)+30;  
    int frame = 0;

   while(!key[KEY_ENTER])
    {
        masked_blit(menu,screen,0,0,0,0,800,600); 
if(key[KEY_ESC])
{   allegro_exit();
    return 0;
                }
    if(key[KEY_SPACE]){
        masked_blit(zasady,menu,0,0,0,0,800,600);                      
        }                                
                 };

   while( !key[ KEY_ESC ]  )
0

Zmianiłem set_color_depth z 8 na 16 i jest dobrze. Czy mogło to byś spowodowane tym że korzystałem z 9 kolorów?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0