Brakujące .dlls, Visual Studio 2015

0

Witam,
Skompilowałem program (client) do pewnej gry uzywając Visual Studio 2015 lecz gracze ciągle maja problemy z otworzeniem tego clienta ponieważ brakuje im plików takich jak np.
msvcp90.dll, msvcp100.dll, msvcp120.dll, vcruntime140.dll itp.

Jak rozwiązać ten problem oprócz manualnego dodawania wszystkich pokolei?

1

msvcp90.dll,

brakuje pakietu Visual C++ 2008 redistributable.

msvcp100.dll,

brakuje pakietu Visual C++ 2010 redistributable.

msvcp120.dll,

brakuje pakietu Visual C++ 2013 redistributable.

vcruntime140.dll itp.

brakuje pakietu Visual C++ 2015/2017 redistributable.

WTF, wszystko masz w innej wersji?

0

Tych pakietów brakuje mi do kompilacji czy graczowi do otworzenia clienta?

1

Odpowiedziałeś sam sobie w pierwszym poście: „skompilowałem [...] lecz gracze ciągle maja problemy z otworzeniem”.
Ale to absurd wymagać każdej wersji runtime'u z ostatnich 10 lat jednocześnie.
Prawdopodobnie używasz jakichś libek czy dll-ek i każda z nich była skompilowana inną wersją Visuala. Postaraj się to ogarnąć, np. skompilować wszystko tą wersją, której używasz do kompilacji programu.

0

Chodzi o to ze niektóre dzieci uzywają jeszcze windowsow xp, na ktorym nie działa moj program skompilowany visualem 2015.
I teraz pytanie co mam skonfigurować żeby kazdy mogł to otworzyć.
Czy jeżeli ja pościagam te pakiety na swoj pc to pomoże visualowi 2015?

3

To nie tak działa.
Program wymaga tego runtime'u dla jakiego został skompilowany. Dorzucanie nowszych czy starszych msvc*.dll nie pomoże.

Pod nowymi Visualami nadal można kompilować programy działające na XP. W opcjach projektu trzeba zmienić "platform toolset" na (przykładowo) v140_xp.
I oczywiście nie używać niczego czego nie ma albo nie działa pod XP.

Pakiet Visual C++ Redistributable odpowiedni dla użytej wersji Visuala.

1

Nie, te pakiety muszą mieć ludzie, którzy uruchamiają twoją aplikację.

0

Spróbuje z "platform toolset" v140_xp. i dam znac.

0

v140_xp:
Błedy:
\src\framework\stdext/compiler.h(27): fatal error C1083: Cannot open include file: 'winsock2.h': No such file or directory (compiling source file ..\src\client\client.cpp)
titlehttps://i.imgur.com/vicE4Jm.png

0

Refresh

0

Bump

0

W visual studio 2013 platfform toolset: Visual Studio 2013 - Windows XP (v120_xp) działa
a w 2015 (v140_xp) nie dziala
O co chodzi?

0

Masz zwyczajnie zrypany instalator, bo on nie zawiera koniecznych plików do uruchomienia aplikacji.

0

Nie wiem. Może masz skopaną instalację. Pod VS2017, po ustawieniu platform toolset na v141_xp, #include <WinSock2.h> jest normalnie widoczne, choć jest błąd kompilacji. Po wyłączeniu conformance mode kompiluje się.

0

Musialem recznie znawigowac do SDK 8.1
include directiories: $(VC_IncludePath);$(WindowsSDK_IncludePath);../src;C:\Program Files (x86)\Windows Kits\8.1\Include\um;C:\Program Files (x86)\Windows Kits\8.1\Include\shared
library directories: $(VC_LibraryPath_x86);$(WindowsSdk_71A_LibraryPath_x86);C:\Program Files (x86)\Windows Kits\8.1\Lib\winv6.3\um

Temat do zamkniecia.

0

Wcale nie do zamknięcia, bo to nie jest prawidłowe rozwiązanie. Projekty używające toolsetu "xp" powinny używać SDK w wersji 7.1, a ty dodajesz ścieżki z 8.1 żeby kompilator przestał krzyczeć.
Nadal uważam że masz skopaną instalację Visuala i dlatego brakuje ci właściwych plików.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1