Jakiego typu i w jaki sposób powinien być zadeklarowany wskaźnik w klasie który miałby wskazywać na inny obiekt innej klasy. I w jaki sposób takiemu wskaźnikowi mógłbym przypisać ten obiekt?
Z góry dzięki
0
0
Może trochę więcej konkretów? Jakiś kod pokażesz? Pytasz o absolutne podstawy.
1
Bez żadnych konkretów w Twoim pytaniu ogólnie można powiedzieć, że przechowywanie wskaźnika najlepiej zrobić jako prywatne w danej klasie. Wykorzystam do tego wskaźnik typu unique_ptr.
Kod będzie wyglądać tak:
// Class designed to be held by the Entity
class PrivatePointerClass
{
};
class Entity
{
public:
void AddObject( const PrivatePointerClass& o )
{
privateObject = std::make_unique<PrivatePointerClass>( o );
}
private:
std::unique_ptr<PrivatePointerClass> privateObject;
}
Możesz też wykorzystać do tego szablony, jeśli chcesz rozwiązanie bardziej generyczne. Pobaw się tym.