Jakiego typu i w jaki sposób powinien być zadeklarowany wskaźnik na obiekt?

0

Jakiego typu i w jaki sposób powinien być zadeklarowany wskaźnik w klasie który miałby wskazywać na inny obiekt innej klasy. I w jaki sposób takiemu wskaźnikowi mógłbym przypisać ten obiekt?
Z góry dzięki

0

Może trochę więcej konkretów? Jakiś kod pokażesz? Pytasz o absolutne podstawy.

1

Bez żadnych konkretów w Twoim pytaniu ogólnie można powiedzieć, że przechowywanie wskaźnika najlepiej zrobić jako prywatne w danej klasie. Wykorzystam do tego wskaźnik typu unique_ptr.
Kod będzie wyglądać tak:

// Class designed to be held by the Entity
class PrivatePointerClass
{
};

class Entity
{
public:
    void AddObject( const PrivatePointerClass& o )
    {
        privateObject = std::make_unique<PrivatePointerClass>( o );
    }
private:
    std::unique_ptr<PrivatePointerClass> privateObject;
}

Możesz też wykorzystać do tego szablony, jeśli chcesz rozwiązanie bardziej generyczne. Pobaw się tym.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1