Kompilacja warunkowa – ukrywanie lub pokazywanie przycisku

0

Witam,
zapewne to przedszkole programowania, ale jakos dotychczas nigdy nie uzywalem: Jak skompilowac program zeby np. Button byl widoczny tylko jezeli uruchomie program w IDE, a nie byl widoczny przy bezposrednim wywolaniu exe?
Uzywam C++ Buildera XE7

Pozdrawiam Jaco

0

Dlaczego chciałbyś coś takiego osiągnąć?
Być może mamy tutaj do czynienia z problemem X/Y.

1

Odpalaj aplikację (w IDE) z jakimś parametrem, który by oznaczał, że przycisk ma być widoczny.

0

Wyjasniam do czego mi to potrzebne: Mam na Formie jeden przycisk testowy, od czasu do czasu testuje tam rozne funkcje wiec robie go sobie widoczny. Oczywiscie zwykle zapominam go wylaczyc przy kompilacji nowej wersji, tak wiec uzytkownicy maja na formie moj nieszczesny Button Test. Myslalem ze jest cos takiego jak #if debug to wlacz a jak nie debug to wylacz :-)
Chyba bede musial to zrobic na bazie uzytkownika, jezeli to ja to wlacz jezeli nie to wylacz.

0

Daj gdzieś w FormCreate:

#ifndef DEBUG  //lub _DEBUG
// tu ukrywasz przycisk
#endif
0
Jaco99 napisał(a):

Myslalem ze jest cos takiego jak #if debug to wlacz a jak nie debug to wylacz :-)
Chyba bede musial to zrobic na bazie uzytkownika, jezeli to ja to wlacz jezeli nie to wylacz.

Bo jest, a jak nie ma to może być.
Masz 2 konfiguracje: Debug i Release. W opcjach projektu powinieneś mieć ustawione różne definicje preprocesora, np w Debugu zdefiniowaną opcję DEBUG, albo odwrotnie - w Release zdefiniowane NDEBUG. Jeśli ich nie ma, sam możesz je dodać do projektu, a potem w miejscu gdzie ustalasz widoczność elementu robisz:

#ifdef DEBUG
button.setVisible(true);
#else
button.setVisible(false);
#endif
0

Dzieki za podpowiedzi, sprawdze.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1