Chess – sposób na malowanie bierek na szachownicy

0

cześć,

Mam pewien problem.
Tworzę sobie prostą grę szachową z prostymi zasadami gry - niedozwolony ruch - wyświetla się komunikat

Klasy:

  • ogólna macierzysta klasa figur szachowy
  • wszystkie figury, które będą dziedziczyły pewne parametry z klasy podanej wyżej (Zgodnie z zasadami gry pionki będą poruszały się np.: rook (x, x<=8,
    x++) albo bishop (x, x<=8, x++&&y, y<=8 (h?), y++))
  • klasa szachownica ( w niej chciałem zdefiniować wymiar, tablice - tu mam problem)
  • klasa gracz 1 i gracz 2
  • do tego chciałbym zdefiniować klasę jako sama grę

Sterowanie ma być za pomocą myszki lub ewentualnie numpad (wprowadzając rotację szachownicy o 180 stopni)

Okno z szachownicą już mam, ale nie wiem jak odpowiednio pociąg obrazem .png z figurami, a potem wstawić je w odpowiednie miejsce na szachownicy.

jest ktoś chętny do pomocy?

kod również mogę wkleić

0

a jak wyswietlasz grafike w swoim programie?

1
#include <SFML/Graphics.hpp>



using namespace sf;

sf::Sprite f[32], g[32]; //figury
sf::String position = "";

int main(int argc, char** argv)
{
	sf::RenderWindow renderWindow(VideoMode(504,504), "The Chess!");

	sf::Event event;

	sf::Texture t1, t2;
	t1.loadFromFile("images/board.png");
	t2.loadFromFile("images/figury.png");

	for (int i = 0; i <= 32; i++) f[i].setTexture(t1);
	sf::Sprite sBoard(t1);
	for (int a = 0; a <= 32; a++) f[a].setTexture(t2);
	sf::Sprite aBoard(t2);
	


	while (renderWindow.isOpen())
	{
		while (renderWindow.pollEvent(event))
		{
			if (event.type == Event::EventType::Closed)
				renderWindow.close();
		}
		renderWindow.clear();
		renderWindow.draw(sBoard);
		renderWindow.draw(aBoard);
		renderWindow.display();
	}
}

jak rozmieścić figury na szachownicy ;/

0

ruch figur może by załatwić jakimiś funkcjami, hm??

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1