W jakim programie najlepiej zacząć ? Programowanie c++ .

0

Cześć ,
w c++ jestem noga , ale chciałabym zacząć się uczyć , mam program do napisania na zaliczenie z programowania i chciałabym zrobić to sama, tylko nie wiem od czego zacząć ?
Jaki program polecacie dla początkującego ?

0

Jeżeli mówisz o IDE, to Visual Studio Community są za darmo. Ja mam 2015 i nie narzekam.

0

A ja od siebie poleciłbym Qt Creator, bardzo przyjemne środowisko :)

1

Na sam początek dobry będzie Code Blocks.

0

Qt Craetor i Code Blocks są bardzo fajne, ale mają jedną poważną wadę odziedziczoną po GDB.
Debugowanie aplikacji konsolowych nie działa, a newbie od tego zaczyna, a nauczenie się posługiwanie debuggerem jest ważniejsze niż nauczenie się składni języka.
Dlatego Visual Sudio jest lepszym wyborem.
Jak się bierze udział w dużych projektach C++ to docenia się alternatywy, które są szybsze i bardziej przejrzyste od Visual Studio. (Do C# nie ma nic lepszego).

0

@MarekR22 Co niby jest nie tak w debugerze od Codeblocksa? Bo ja go bezproblemowo używałem.

0

QtCreator nie podkreśla błędnej składni, oraz nie rozwija struktur, klas, więc dla przyjemnej pracy newbie raczej się nie nadaje.
Można dodać jeszcze eclipse.

0

A mieliście coś takiego że program napisany w C w Codeblocks kompletnie sypie się w Visual Community?
Jeśli chodzi o wybór IDE pod C++ to ja podobnie jak kolega Atmal postanowiłem posiedzieć w Visual Community. Obecnie mam 2017. Wybór samego IDE zależy też od posiadanej wersji Windows. Kilka dni temu miałem masę problemów z Expressem 2013 (w Windows 10). Wyczytałem na wieli, wielu forach że masa ludzi ma problem z VSE2013 w Windows 10.
Co do Codeblocksa to wydaje mi się że pozwala on na większą samowolkę w kodzie jak Comminity.
W C++ można ponoć deklarować zmienne tuż przed użyciem. Tak też czyniłem i niestety ale Codeblocks (v 16) zgłaszam masę błedów że jakaś zmienna jest niezadeklarowana a Community już nie. CB wymagał deklaracji wszystkiego od A do Z jedno po drugim na samym początku i dopiero używanie. Źródło które działało w Comminity w Codeblocku już nie chciał mi się kompilować.
Ponoć w C99 dla C też zrobili że można deklarować tuż przed użyciem ale u mnie akurat to nie działało i nigdy nie doszedłem dlaczego.

0

Różne kompilatory mają różne niestandardowe rozszerzenia , więc ten sam kod może nie działać na jednym z nich. Co do deklarowania zmiennych, to nie ma znaczenia gdzie to uczynimy, aby tylko było to przed pierwszym użyciem (pamiętając o inicjalizacji przed odczytem). Pisząc zgodnie ze standardem nie powinno być problemów.
Poziom ostrzeżeń też ma wpływ, czy coś da się skompilować bądź nie.

0

Ja zaczynam przesiadke na C# i TS, uzywam VS Code, moge szczerze polecic, mam wykupiona licencje na VS 2017 ale nie uzywam tego, bo o wiele wygodniej mi sie cos robi wlasnie na VS Code. Z tego co widze to ma tez wsparcie dla C++ https://code.visualstudio.com/docs/languages/cpp

0

W CB miałem masę komunikatów typu: First declare the function before first use. Oczywiście była deklarowana ale w/g nowszych standardów w C++ czyli tuż przed użyciem. Nie wiem dlaczego CB tak czynił. Visual Express nie miał z tym najmniejszego problemu. Po przeniesieniu kodu z VS do CB praktycznie wszystkio trzeba było poprawiać by skompilował.

W Visualu mogłem zrobić coś takiego:

{
int dom1 = 1;
int dom2 = 2;
 cout << "Dom 1 kosztował =" << dom1 << "\n";
 cout << "Dom 2 kosztował =" << dom2 << "\n";
int dom3 =3;
 cout << "Dom 3 natomiast kosztował =" << dom3 << "\n";
cin.get();
}

a Codeblocks chciał tak:

{
int dom1 = 1;
int dom2 = 2;
int dom3 = 3;
 cout << "Dom 1 kosztował =" << dom1 << "\n";
 cout << "Dom 2 kosztował =" << dom2 << "\n";
 cout << "Dom 3 natomiast kosztował =" << dom3 << "\n";
cin.get();
}

Musiałem często cofać się o wiele linii do tyłu by sprawdzić co zadeklarowałem jakiejś zmiennej.
Było to niewygodne. Nie wiem też czy z Codeblockiem miałem coś nie tak a próbowałem z wieloma jego wersjami. Z deklaracjami referencyjnymi też miał problemy. Wiele razy musiałem z lenistwa tworzyć zmienne z nową nazwą i tą samą wartością jak wcześniej bo za groma CB nie chciał użyć wcześniejszej zmiennej w dalszej części kodu. No i dzięki tym problemom których nigdy nie rozwiązałem zacząłem myśleć o kombajnach od Microsoftu. Od tamtej pory tylko Visual Studio dla CPP lub AtmelStudio dla C i C# (Atmel jest na bazie Visual Expressa). Te środowiska nie dla zabawy mają po kilkadziesiąt GB. Moim zdaniem do programowania w Windows nie ma nic lepszego i praktycznie każdy powinien od tego zaczynać bo im szybciej opanuje całe IDE z komunikatami o błędach itp. tym lepiej.
Z tego co już wiem to w większych projektach fachowi programiści używają jednak mniejszych środowisk ze względu na szybkość ale oni akurat są na takim poziomie że sobie z takim Codeblockiem bez problemu poradzą.

0

@tubiz to NIE CODE BLOCKS! Za to odpowiada kompilator, na Windows zwykle jest to MinGW/GCC, ale można tak skonfigurować CB by używał innego kompilatora.
To ostrzeżenie mówi: brakuje ci prototypu funkcji w nagłówku lub powinieneś zadeklarować funkcję jako stalic.

Na dodatek to jest kwestia ustawień kompilatora. VS też może się o to czepiać jeśli go odpowiednio ustawi. To jest kwestia różnic domyślnych ustawień.

0
Aleksandra Olciak napisał(a):

ja jestem noga ogolnie z programowania - przedmiot programowanie rownoległe

Powiedz najpierw pod czym chcesz pisać? Windows, Linux?
Widzę, że tu może chodzić o współbieżność linuksa (mutexy, semafory) + mechanizmy IPC. Jeśli wcześniej nie kodziłaś w c/c++ to tutaj naprawdę trzeba będzie usiąść.
Jeśli takie faktycznie równoległe to pewnie coś typu MPI, CUDA? Trochę więcej informacji ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1