Gra w kości

0

Chcę stworzyć grę w kości ale napotkałem problem natury logicznej. Może opiszę od razu na przykładzie o co mi chodzi:
Tworzę tablicę o nazwie "Tab1"- dla pierwszego gracza. Będzie ona miała 6 pozycji. W każdej pozycji będzie ilość wyrzuconych oczek, czyli cyfry od 1 do 6.
Tworzę tablicę "Tab2"- dla drugiego gracza, "Tab3" -dla trzeciego gracza itd...
W programie liczbę graczy ustala użytkownik więc jet "n"graczy.
Pytanie:
Czego użyć aby automatycznie generowały mi się nowe nazwy tablic:
"Tab liczba", gdzie "liczba" to ilość graczy od 1 do n ?

EDIT: Oczywiście chodziło mi o vector, nie o tablicę.
Może jednak wkleję swoje wypociny, które na razie udało mi się napisać:


#include<iostream>
#include<string>
#include <vector>
#include <cstdlib>
#include <ctime>

using namespace std;

class Player
{
public:
	int points=0;
	string name;
	vector < Player > players_tab;

	void game_info()
	{
		Player p1;
		int number_of_players = 0;
		cout << "\n\nSet number of players: " << endl;
		cin >> number_of_players;
		for (int x = 1; x <= number_of_players; x++)
		{
			cout << "\n\n Enter name for player ";
			cout << x;
		    cout <<": ";
			cin >> p1.name;
			players_tab.push_back(p1);
		}

	}

	void show()
	{
		cout << "Players:" << endl;
		int iterator = 1;
		for (int x = 0; x < players_tab.size(); x++)
		{
			cout << iterator << ".";
			cout << players_tab[x].name << endl;
			iterator++;
		}

	}
};
class Dice
{
public:
	void random_numbers()
	{
		int tmp_dice = (rand() % 6) + 1;
		cout << tmp_dice;
	}

};

int main()
{
	srand(time(NULL));

	Player p1;
	p1.game_info();
	p1.show();
	system("pause");

	return 0;
}

 
1

Jeśli potrzebujesz n wektorów, utwórz zwyczajnie wektor wektorów.
Btw, klasa gracza najprawdopodobniej nie powinna zawierać graczy sama w sobie - masz błąd projektowy.
Btw2, nie players_tab - samo players wystarczy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1