Witajcie,

Pisze ten silnik gier w OpenGL. Chyba rok albo i więcej. Przez ten czas zmieniałem parę razy kierunek i używane biblioteki. Obecnie używam SFML do kontekstu OpenGL, GLEW do rozszerzeń OpenGL (choć przymierzam się do czegoś innego, najprawdopodobniej glbindings), moduł core z Qt5 na dobrą sprawę tylko dla klas QFile (bo ścieżkę na w UTF8 niezależnie od platformy), QString i za niedługo będzie potrzebny do JSON. Pomyślałem sobie, że po co taki kombajn jak Qt to tylko kilku tych rzeczy. Tylko chodzi o to czy jest jakaś lekka biblioteczka do strumieni z plików tekstowych i binarnych oraz stringów, z jakimiś metodami do UTF8, UTF16, UCS-4. Do JSON to sobie wezmę jakąś lekką szybką bibliotekę, pełno różnych. Z SFML raczej nie zrezygnuje bo chodzi o obsługę Joy, której w Qt nie ma, a poza tym w Qt5 zmienił się interfejs do OpenGL. Już na starcie program zżera mi 15 MiB pamięci.