C++ Plansza do gry [kwadratowe pola]

0

Dzień dobry,

Na studiach, po miesiącu nauki programowania otrzymałem zadanie zaliczeniowe. Mam wykonać prostą, konsolową grę polegającą na poruszaniu się pionka po planszy, w której każde pole to osobny kwadracik.
Podczas własnych poszukiwań znalazłem jedynie informacje na temat algorytmów poruszania się, bądź pisania planszy. Jednak wciąż nie mam pojęcia, jak narysować planszę ( nie może być to zrobione obiektowo) po której będzie poruszał się sterowany przez użytkownika pionek. Tworzę funkcję drukującą planszę za pomocą prostych komend "cout", pętli i znaków tworzących ową planszę, jednak nie wiem jak zabrać się do funkcji kluczowej -> zmiany położenia pionka po każdym ruchu ( zmiany planszy, ponowny jej wydruk). Pisanie wszystkich możliwości nie jest raczej celem tego zadania... Tłumacząc inaczej: myślałem o funkcji która po każdym ruchu drukuje tablice od nowa, jednak z nowym położeniem. Czy mógłby ktoś mnie naprowadzić na jakieś rozwiązanie?

0

https://github.com/spartanPAGE/spartan-snake-implementation/blob/master/include/console-utils.windows.hpp (zgromadzone na potrzeby przykładu dla jednego z użytkowników)
Prozaiczne wyjście: narysuj planszę raz, rysuj nowe położenia pionka i zamalowuj stare.
Skalowalne wraz z rozwojem twojej konsolowej apki: Trzymaj wewnętrznie zbuforowane wyjście, na buforze maluj ile chcesz i co chcesz, w konsoli uaktualniaj to co się zmieniło (znajdziesz to w tym samym repo)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1