Cześć. Qt framework.
Pytanie o konstruktor w klasie: czy jest możliwe ( a jeśli tak, to jakikolwiek przykład kodu), by utworzyć jednym wywołaniem konstruktora kilka obiektów?
Pytanie może troszkę bez sensu, ale już tłumaczę:
Mam przykładowo klasę:

 
class Pocisk {
public:
Pocisk::Pocisk();
public slots:
void move();
}

W konstruktorze, w header file, przypisuję do nowo utworzonego obiektu timer który wywołuje funkcję void move() poruszającą pociskiem do góry co ustawiony przeze mnie odstęp czasu:

 
Pocisk::Pocisk(){
Qtimer *timer = new Qtimer();
connect (timer, SIGNAL(timeout()), this, SLOT(move()));
timer->start(25); //co 25 milisekund wywołana funkcja move
}

void move(){
setPos(x(), y()-5); //przy każdym wywołaniu przesuwa pocisk o 5 pikseli
}

W innym pliku ustawiam sobie pozycję początkową pocisku oraz to, że obiekt jest inicjowany po naciśnięciu spacji, ale nie jest to tutaj chyba istotne.
Na razie, za pomocą spacji i

 
Pocisk *pocisk = new Pocisk();
Pocisk *pocisk2 = new Pocisk();
Pocisk *pocisk3 = new Pocisk();

tworzę kilka obiektów, ale wiadomo, że każdy będzie wykonywał ten sam kod.
Chciałbym ustawić sobie np. utworzenie 3 pocisków, z których 2 poruszają się za pomocą innej metody, vide, wykonują inną metodę move();.
Mógłbym to oczywiście zrobić tworząc nowe, odrębne klasy dla tych pocisków, ale pytanie, czy da się to ominąć i umieścić wszystko w obrębie jednej klasy, tak by do każdego z ( kilku) nowych obiektów przypisać właściwości ( metody) jakie chcę?
Pomieszane z poplątanym, ale chyba oddałem dostatecznie ducha problemu.
Pozdro.