VS 2013, preview key down

0

Witam, jestem w trakcie tworzenia gierki typu arkanoid w VS 2013 Ultimate. Tacką, którą odbijam piłkę poruszam za pomocą metody KeyDown przesuwając PictureBoxa odpowiednio w lewo lub prawo strzałkami klawiatury. Wszystko ładnie działało, dopóki nie urozmaiciłem formatki o kilka buttonów. Okazało się, że nie mogę przesuwać już mojej tacki, a strzałkami poruszam się między buttonami. Czy macie jakieś pomysły jak rozwiązać tę kwestię? Nie wiem nawet jak wygooglać dokładnie coś takiego, znalazłem jakąś stronkę, na której było wspomniane, że trzeba użyć preview key down, jednak nie potrafię tego zrobić, pomoże ktoś? :)

0

jeśli to jest Windows Forms, to ustaw właściwość KeyPreview formy na true.

0

Projekt piszę w c++, ustawiłem tę własność i nadal brak reakcji ze strony deski.

0

Pokaż kod.

Nie podoba mi się ten fragment:

przesuwając PictureBoxa odpowiednio w lewo lub prawo

to nie PictureBoxa powinieneś przesuwać, tylko na PB obejmującym cały obszar gry rysować obiekty w odpowiednich miejscach.

0

To w takim razie błąd popełniłem już w trakcie planowania ogólnych zasad działania gierki. Kłania się brak doświadczenia. Problem rozwiązałem w ten sposób, że funkcjonalność przycisków zaimplementowałem w menuStripie i dzięki temu mogę bez przeszkód poruszać tacką. Swoją drogą, czy jako człowiek obeznany w temacie polecisz mi jakieś materiały do nauki Visuala w c++? Książkę, konkretną stronkę w internecie? Taką, gdzie jest przedstawiona podstawowa funkcjonalność Visuala, taką, gdzie są wskazówki co jak najlepiej zrobić itd. Znam podstawy c++, głównie nauka od Pana Zelenta, ale prawie nic nie wiem o Visualu. Szukanie rozwiązań małego problemu całymi godzinami jest męczące. Wiadomo, że nic samo nie przychodzi, ale ilość czasu straconego na szukaniu odpowiedzi potrafi zniechęcić.

0

Większość materiałów o bibliotece Windows Forms (bo to jest to w czym piszesz) będzie dotyczyła języka C#.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1