Client already defined in main.obj - Jak to rozwiązać

0

Witam,
Wie ktoś jak rozwiązać powyższy problem ?
Chodzi o to ,że mam taki kod :

Includes.h

 
...
#define MAX_USERS 100
SOCKET Client[MAX_USERS];
...

#pragma once i te ifdefy też są.

Client.cpp

#include "Includes.h"
...
send(Client[n],packet.c_str(),packet.size(),0);
...

main.cpp

#include "Includes.h"
...
Client[ clients ] = accept( Listen,( SOCKADDR * ) & Server, & size );
...

I chodzi o to ,że includuje Includes w mainie i Client.cpp . Nie mogę do tego użyć extern bo wtedy te zmienne by były inne.W jaki sposób można to zrobić??

1
  1. w includes dodajesz extern
  2. definiujesz w innym pliku, ktory zawsze linkujesz.
2

Gratulacje! Na własnej skórze doznałeś pierwszej krzywdy z listy dlaczego używanie globalnych zmiennych to debilizm.

0
spartanPAGE napisał(a):

Gratulacje! Na własnej skórze doznałeś pierwszej krzywdy z listy dlaczego używanie globalnych zmiennych to debilizm.

Akurat musze użyć tej zmiennej Client jako zmienna globalna bo po starcie servera używam _beginthread aby stworzyć wątek . A niewiem jak za pomocą beginthread przesłać 2 argumenty do funkcji.

2

Serio? o_O A nie mozesz przekazać wskaźnika do struktury która zawiera i 1000 parametrów?

0
Shalom napisał(a):

Serio? o_O A nie mozesz przekazać wskaźnika do struktury która zawiera i 1000 parametrów?

A na co mam tworzyć nową strukture dla SOCKETA i inta?

1

Bo właśnie po to są struktury?

0
Biały Orzeł napisał(a):
Shalom napisał(a):

Serio? o_O A nie mozesz przekazać wskaźnika do struktury która zawiera i 1000 parametrów?

A na co mam tworzyć nową strukture dla SOCKETA i inta?

Shalom napisał(a):

Bo właśnie po to są struktury?

Po to są , ale tylko dlatego jest bez sensu je robić.

0

A po to są zmienne globalne, żeby przysparzały głupkowatym Białym Orłom problemów, których sami szukają :)

0
spartanPAGE napisał(a):

A po to są zmienne globalne, żeby przysparzały głupkowatym Białym Orłom problemów, których sami szukają :)

Człowieku jak nie masz czegoś konkretnego do powiedzenia to lepiej nie pisz bo tylko spamisz na tym forum.

0

Problem już dawno rozwiązany .. Można zamknąć.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1