Wiele błędów w kodzie c++

0

Witam, jest to mój pierwszy posta na tym forum i liczę, że mi pomożecie.
Problemów w moim kodzie jest z tego co wykryłem dosyć dużo jednakże kompilator nie pokazuje błędów.
Jest to gra(symulator) zarządzania centrum kosmicznym.
Największym problemem jest to że niektóre linijki kodu tak jakby nie działają XD po prostu gdy załączam program nie pokazuje tego co powinno, oraz nie jestem pewny czy zapisywanie i odczytywanie działa tj powinno. Jeżeli pomoglibyście mi byłbym bardzo wdzięczny :D
A tutaj kod: http://pastebin.com/FLgPV4Ww i jeszcze napisze że 7 linijke usunąłem bo nie chciało działać także 7 linijk nie ma :)

0

Wrzuć całość na ideone.

1

Bez jakiegoś potężnego cudotwórcy nikt z tym nic nie zrobi.

Zacznij może od wyrzucenia tego co już masz i przepisz sobie to stosując następujące reguły.
#Funkcja nie ma więcej niż 10 linijek.
#Nie istnieje coś takiego jak else if.
#Nie istnieje coś takiego jak switch.
#Maksymalny poziom zagłębienia to 3.

Jak przepiszesz to daj znać, bo aktualnie nie ma zbytnio jak pomóc.

1

Myślałem że znam chociaż część ludzi na forum ale nie myślałem że ktoś jest masochistą.
1700 linijek kodu w jednym pliku?!

Dziel kod na pliki.
W większych projektach polecam zasadę jedna klasa == dwa pliki (jeden *.h/hpp i jeden *.cpp).

0

Spoko mogę spróbować pisać to jeszcze raz ładniej XD tyle że czy to naprawi kod i czym mogę zastąpić else if i switch ?

0
Ca napisał(a):

Spoko mogę spróbować pisać to jeszcze raz ładniej XD tyle że czy to naprawi kod i czym mogę zastąpić else if i switch ?

Możesz, ale musiałbyś wszystko inaczej zaprojektować.

0

Tzn jak ? Jakieś rady ?

0
Trebuh napisał(a):

Myślałem że znam chociaż część ludzi na forum ale nie myślałem że ktoś jest masochistą.
1700 linijek kodu w jednym pliku?!

To jeszcze pikuś. Ja mam pliki do 10 tysi linii.

Trebuh napisał(a):

Dziel kod na pliki.
W większych projektach polecam zasadę jedna klasa == dwa pliki (jeden *.h/hpp i jeden *.cpp).

Ty masz 1000 plików w projekcie?
Pogubiłbym się w tym zupełnie... już w 20 gubię się trochę - każdy 5000 do 10000 linii.

Chyba scalę to w 4-5 sztuk, a wtedy będą po 50 tyś. linii tylko. lol)

0
Ca napisał(a):

Tzn jak ? Jakieś rady ?

Poczytać o programowaniu obiektowym, późnym wiązaniu itp.

0
camzu napisał(a):

A tutaj kod: http://pastebin.com/FLgPV4Ww

ale pierdoły... hehe!

no, ale łatwo to poprawić, np. zamiast tego inicjowania pól wprost w class, robisz konstruktory z domyślnymi, np.

class TSroka
{
   TSroka(int w=56, uint clr=szary, int kg=6) { wiek = w; kolor-clr; waga = kg; }

  int waga;
  int kolor;
  int wiek;
};

/// potem możesz to nawet specjalizować:

class TSraraGrubaSroka : TSroka
{
TStaraGrubaSroka(uint clr=szary) : TSroka(100,clr, 150) {};
};

0

co do czasu możesz z ciekawości zapoznać się z biblioteką chrono:
http://www.cplusplus.com/reference/chrono/
jest bardziej na czasie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1