A to w takim razie podeśle cały kod.
I tak: Muszę sprawdzić, czy dwie proste są prostopadłe, jeśli tak to zwracam 1, a jeśli nie to 0. Może mi ktoś podpowiedzieć jak to teraz zrobić za pomocą tej struktury Linia?
#include <iostream>
#include <cmath>
using namespace std;
struct Punkt
{
int x;
int y;
};
struct Linia
{
Punkt A, B;
};
double dwie_linie (Punkt a, Punkt b, Punkt c, Punkt d)
{
double dlugosc1, dlugosc2, skalarny, alfa;
dlugosc1 = sqrt (pow(b.x-a.x,2)+pow(b.y-a.y,2));
dlugosc2 = sqrt (pow(d.x-c.x,2)+pow(d.y-c.y,2));
alfa = (((b.x-a.x)*(d.x-c.x) + (b.y-a.y) * (d.y-c.y)) / dlugosc1 * dlugosc2);
if (dlugosc1 * dlugosc2 == 0)
{
cout << "Podaj inne wspolrzedne";
}
skalarny = dlugosc1 * dlugosc2 * cos(alfa);
if (skalarny == 0)
{
return 1;
}
else
{
return 0;
}
}
int main()
{
Punkt a,b,c,d;
Linia i,j;
cout << "Podaj wspolrzedne punktow a,b,c,d (x i y): ";
cin >> a.x >> a.y >> b.x >> b.y >> c.x >> c.y >> d.x >>d.y;
cout << dwie_linie(a,b,c,d);
return 0;
}