Zadanie z bitmapami

Odpowiedz Nowy wątek
2015-01-02 13:45
0

Mam takie zadanie: Na rysunku przedstawiono statek pod wodą. Napisz program który realizuje operację progowania obrazu ze zeminnym progiem p z przedzialu <0,1> wartość p podaje użytkownik oraz zapisuje obraz wynikowy na dysku w formacie 24-bitowej bitmapy(taki sam format ma plik wejściowy). Operacja progowania polega na przypisuaniu wartości 0 tym pikselom które mają wartość mniejszą od zadanego progu:

            {obraz(x,y) dla obraz(x,y) >= p*255

obraz(x,y)={
{0, dla obraz(x,y) <p*255

W przypadku obrazów kolorowych(ja mam kolorowy) operację progowania realizuje się niezależnie dla każdej składowej RGB.
I problem ma że nie wiem od czego wgl zacząć, wszystko ma być w c++. Liczę na jakieś jasne podpowiedzi a nie tylko odsyłanie na inne strony.

Pozostało 580 znaków

2015-01-02 13:55
0

Nie rozumiem czego oczekujesz, streszczenia kursu C++ oraz biblioteki graficznej w pigułce na pół strony czy gotowca?


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
Tu nie trzeba biblioteki graficznej, co najwyżej loadera pliku np. BMP. - Azarien 2015-01-02 14:30
A loader pliku BMP to jest biblioteka finansowa jak mniemam? - _13th_Dragon 2015-01-02 14:48
Nieprawidłowy parser BMP można zrobić w kilkunastu linijkach. Trudno to nazwać już „biblioteką” ;-) - Azarien 2015-01-02 16:18
Których autor tematu nie będzie w stanie napisać w najbliższe parę lat, zaś uwzględniając podejście - nigdy. Zaś prawidłowy loader to już można nazwać biblioteką, tym bardziej że potrzebny jest również saver. - _13th_Dragon 2015-01-02 16:23
windows ma wbudowaną bibliotekę windowscodecs.dll która obsługuje BMP, PNG, JPG i inne. nie trzeba nic instalować, tylko wygóglać jak tego użyć. - Azarien 2015-01-02 16:29
Zacytuję ciebie: - "... ma wbudowaną bibliotekę ... " ;P - _13th_Dragon 2015-01-02 16:33

Pozostało 580 znaków

2015-01-02 14:04
0

Bardziej by mi chodziło o napisaniu krok po kroku tak ogólnie wyglądu programu, czyli czy można wykorzystać takie gotowe jak widziałem już, jak w ogóle zrobić te informacje zrobić że ten próg mi obliczy, że wie kiedy 0 a kiedy pozostawić bez zmian.

Pozostało 580 znaków

2015-01-02 14:23
0

Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w każdym kursie na pierwszych kilku stronach.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Pozostało 580 znaków

2015-01-03 18:19
0

Dobra coś ruszyłem do przodu ale jeszcze mam pytanie. Czy jak mam wykonać progowanie obrazu to każdy ten piksel ma już jakąś wartość daną ten próg? Właśnie nie wiem jak to zrobić by porównywało próg piksela z moim progiem

Pozostało 580 znaków

2015-01-03 21:20
1

Pikseli nie mają progów, piksele mają intensywność koloru.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.
0/255 to nie są progi? - krwq 2015-01-04 00:03
Nie, to jest intensywność. - _13th_Dragon 2015-01-04 00:12

Pozostało 580 znaków

2015-01-04 00:02
0

No to prosiłbym o pomoc jak to właśnie zrobić te progowanie bo kompletnie nie mam pomysłu

Pozostało 580 znaków

2015-01-04 00:13
0

tak jak masz w zadaniu: obraz(x,y) >= p*255


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Pozostało 580 znaków

2015-01-04 00:27
0

Można trochę jaśniej tak naprawdę prosto wytłumaczyć bo nie rozumiem

Pozostało 580 znaków

2015-01-04 00:55

I nie zrozumiesz dopóki nie przeczytasz jakichś podstaw, tego nie rozumiesz:

if(pixels[y][x]<p*255) pixels[y][x]=0;

daj sobie spokój z programowaniem.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Pozostało 580 znaków

2015-01-04 21:01
0

Może stwórz odpowiednią strukturę i wczytaj całość za jednym zamachem.


Wykonuję programy na zamówienie, pisać na Priv.
Asm/C/C++/Pascal/Delphi/Java/C#/PHP/JS oraz inne języki.

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0