Mam jeszcze inne troche pytanie, w czym najlepiej tzn najłatwiej byłoby mi zobrazować automat komórkowy, chodzi o samą grafikę?
W tym co już znasz. Ja bym na przykład wziął GDI+, bo jest proste, bardzo podobne do grafiki w C#, i jestem w tym na bieżąco. Mówią że GDI+ jest powolne, ale w większości zastosowań wydajność jest nieistotna.
Ale jeśli jesteś początkujący i nie rysowałeś żadnej grafiki w kodzie, to... w zasadzie wszystko jedno — i tak musisz się czegoś nauczyć.
Nie miałem do czynienia z SDL (samą bibliotekę kompilowałem, ale nie ja pisałem kod jej używający - więc jako "używanie" to się chyba nie liczy). Ale sporo gier i programów korzysta z SDL więc musi być dobra.
Allegro - znałem bardzo dawno temu, to była ok. Ale wiem że nowe wersje się mocno zmieniły, nie przyglądałem się im.
OpenGL - jak już to korzystaj ze starego API (1.x/2.x) tzw. fixed-pipeline, i nie słuchaj co inni mówią. Nowe wersje wymuszają używanie shaderów i maksymalnie utrudniają najprostsze rzeczy – już nie mówiąc o tym, że zintegrowane karty graficzne często mają sterowniki tylko do 2.0 albo 1.2.