Wizualizacja danych ze wskazań żyroskopu + położenia kątowego

0

Drodzy forumowicze mam problem z projektem na zajęcia. Mam plik z następującymi danymi:
-14.327 -1.268 107.265 0.571 0.750 -0.015
-14.778 -1.290 108.168 0.561 0.732 0.010
-15.161 -1.351 109.084 0.541 0.705 0.035
-15.492 -1.433 109.983 0.518 0.666 0.061
-15.759 -1.574 111.114 0.494 0.626 0.090
-15.988 -1.715 112.213 0.484 0.597 0.107

  • i tak dalej i tak dalej, kilkaset linijek wyników pomiarowych -

Pierwsze 3 to dane położenia kątowego kolejno: obrót prawoskrętny względem osi X, Y i Z.
Kolejne 3 to wskazania żyroskopu (omega x, y i z) w stopniach na sekundę (omega_x - prędkość obrotowa względem osi X...)

Moim zadaniem jest zrobić wizualizację ruchu robota który wspomniane dane pobiera z czujników umieszczonych na sobie.

Problemem nie jest dla mnie oprogramowanie tego tylko wyjęcie z powyższych danych czegoś przydatnego do tej wizualizacji. Podobno należałoby się zainteresować całkowaniem numerycznym pewnych zmiennych no ale za cholerę nie mogę wpaść na pomysł co i jak... miałby ktoś jakiś pomysł jak wykorzystać powyższe dane żeby osiągnąć zamierzony cel?

Do tej pory siedziałem nad wyciąganiem danych bo jeszcze były wskazania magnetometru i informacje o przyspieszeniu. Nie ruszę dalej jak nie wymyślę co zrobić z tymi danymi a normalnie nie mam żadnego pomysłu...

PS. Czy tutaj po pewnym czasie nieaktywności są usuwane konta? Albo zapomniałem loginu albo konto poszło do binarnego śmietnika ;/

0

Ale co dokładnie chcesz osiągnąć? Bo to co tutaj pokazałeś to jest tylko informacja o rotacji jakiegoś obiektu. Zresztą skoro masz już obrót to te omegi niewiele ci dają (zresztą czy ten obrót nie jest czasem na ich podstawie policzony?).
Dane z akcelerometru byłyby sensowniejsze, bo możnaby stwierdzić o tym jak sie obiekt porusza w przestrzeni (a przy uwzględnieniu przyspieszenia ziemskiego to nawet i rotacje z tego odczytać). Jeśli chodzi o to twoje całkowanie to: przyspieszenie jest pochodną prędkości po czasie (bo mówi o tym jak zmienia się prędkość w czasie) więc logicznym jest że całkując przyspieszenie po czasie uzyskasz funkcje prędkości.

2

Ja bym dostępne dane o obrotach wykorzystał np. w OpenGL do rysowania, bez żadnego całkowania - niech engine 3D się tym zajmuje.
Podajesz wartość i transformacja robi się sama.

0
Shalom napisał(a):

Ale co dokładnie chcesz osiągnąć? Bo to co tutaj pokazałeś to jest tylko informacja o rotacji jakiegoś obiektu. Zresztą skoro masz już obrót to te omegi niewiele ci dają (zresztą czy ten obrót nie jest czasem na ich podstawie policzony?).
Dane z akcelerometru byłyby sensowniejsze, bo możnaby stwierdzić o tym jak sie obiekt porusza w przestrzeni (a przy uwzględnieniu przyspieszenia ziemskiego to nawet i rotacje z tego odczytać). Jeśli chodzi o to twoje całkowanie to: przyspieszenie jest pochodną prędkości po czasie (bo mówi o tym jak zmienia się prędkość w czasie) więc logicznym jest że całkując przyspieszenie po czasie uzyskasz funkcje prędkości.

Pozwolę sobie wkleić całą treść zadania:

Zaimplementować program zawierający GUI w środowisku WinAPI, który wczytuje, przetwarza i wizualizuje sygnał z żyroskopu umieszczonego na robocie mobilnym (na środku platformy robota o rozmiarach 10cm x 10 cm). Program ma wyświetlać (w GUI) aktualną prędkość kątową, aktualne położenie wierzchołków platformy. W GUI należy dodać przyciski odpowiedzialne za wyświetlanie tych sygnałów na wykresie (należy umożliwić wyświetlanie wszystkich sygnałów jednocześnie).

Mam dostępny plik .txt z wynikami: położenia kątowego, przyspieszenia, wskazaniami magnetometru i żyroskopu (aczkolwiek o ile dobrze się orientuje do tego projektu mam wykorzystać tylko położenie kątowe i wskazania żyroskopu).
Nie wiem jak zabrać się za te liczby i dlatego prosiłbym Was o drobną pomoc, chodzę po internecie patrzę na różne przykłady i dalej nie widzę zależności z której mógłbym skorzystać przy tworzeniu tego projektu :/

0

@Azarien dal Ci odpowiedz jak to masz zrobic. Prosciej juz nie bedzie.

  1. Google -> C++ OpenGL (albo inny silnik 3d, ale opengl bedzie najlepszy)
  2. Hello Wolrd w OpenGL
  3. Dokumentacja jak rysowac obiekty na podstawie danych ktore posiadasz
  4. ???
  5. Profit (projekt zrobiony)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1