Witam mam problem o tuz zatrzymalem sie i nie wiem jak ruszyc dalej . ponizej wklejam link zadania i moj kod czy byl by ktos tak mily i podpowiedzial / napisal troszke kodu aby mogło mnie to nakierowac
#include <iostream> //biblioteka zawierajaca strumienie wejscia wyjscia: cout, cin
#include <cstring> //biblioteka do operacji na lancuchach znakow np. strcpy()
#include <fstream> //biblioteka zawierajaca funkcje do operacji na plikach
using namespace std; //ustawia przestrzen nazw na std
class Roslina{ //class: slowo kluczowe tworzace nowa klase
private: //modyfikator dostepu private: dostep wylacznie z wnetrza klasy
//deklaracje skladowych klasy Roslina
int ID;
char nazwa[20];
char typ[15];
int cena;
public: //modyfikator dostepu public: dostep z dowolnego miejsca w programie
//dwa konstruktory klasy Roslina
Roslina(){ //konstruktor bezargumentowy. nadaje domyslne wartosci skladowym
ID = 0;
strcpy(this->nazwa, ""); //(konstruktor ma nazwe taka sama co nazwa klasy, wywolywany jest podczas tworzenia obiektu danej klasy)
strcpy(this->typ, ""); //strcpy(): funkcja kopiujaca lancuch znakow
cena = 0;
}
Roslina(int ID, char nazwa[], char typ[], int cena){ //konstruktor 4 argumentowy, do tworzenia obiektu o okreslonych wartosciach pol
//dzieki Przeciazaniu mozliwe jest deklarowanie funkcji o takich samych nazwach
this->ID = ID;
strcpy(this->nazwa, nazwa);
strcpy(this->typ, typ);
this->cena = cena;
}
//metody ustawiajace wartosci dla skladowych
void setID(int ID){
this->ID = ID;
}
void setNazwa(char nazwa[]){
strcpy(this->nazwa, nazwa);
}
void setTyp(char typ[]){
strcpy(this->typ, typ);
}
void setCena(int cena){
cena = cena;
}
//metody zwracajace wartosci skladowych
int getID(){
return ID;
}
char* getNazwa(){
return nazwa;
}
char* getTyp(){
return typ;
}
int getCena(){
return cena;
}
};
class Uprawa{
private:
//deklaracje skladowych klasy Uprawa
int ID;
char roslina[20];
char farmer[30];
int powierzchnia;
public:
//dwa konstruktory klasy Uprawa
Uprawa(){
ID = 0;
strcpy(this->roslina, "");
strcpy(this->farmer, "");
powierzchnia = 0;
}
Uprawa(int ID, char roslina[], char farmer[], int powierzchnia){
this->ID = ID;
strcpy(this->roslina, roslina);
strcpy(this->farmer, farmer);
this->powierzchnia = powierzchnia;
}
//deklaracje metod klasy Osoba
void setID(int ID){
this->ID, ID;
}
void setroslina(char roslina[]){
strcpy(this->roslina, roslina);
}
void setfarmer(char farmer[]){
strcpy(this->farmer, farmer);
}
void setPowierzchnia(int powierzchnia){
this->powierzchnia, powierzchnia;
}
int getID(){
return ID;
}
char* getroslina(){
return roslina;
}
char* getfarmer(){
return adres;
}
int getPowierzchnia(){
return powierzchnia;
}
};
class Farmer{
private:
//deklaracje skladowych klasy Uprawa
int ID;
char farmer[20];
char farma[30];
public:
//dwa konstruktory klasy Uprawa
Uprawa(){
ID = 0;
strcpy(this->farmer, "");
strcpy(this->farma, "");
}
Uprawa(int ID, char farmer[], char farma[]){
this->ID = ID;
strcpy(this->farmer, farmer);
strcpy(this->farma, farma);
}
//deklaracje metod klasy Osoba
void setID(int ID){
this->ID, ID;
}
void setfarmer(char farmer[]){
strcpy(this->farmer, farmer);
}
void setfarma(char farma[]){
strcpy(this->farma, farma);
}
int getID(){
return ID;
}
char* getfarmer(){
return farmer;
}
char* getfarma{
return farma;
}
void dodajRosline();
void dodajFarmera /**/
void dodajUprawe(); //prototypy funkcji operujacych na danych //
void wyswietlListeRoslin(); //
void wyswietlListeUpraw(); //
void podpunkt3(); /**/
int main(int argc, char *argv[]) {
int wybor; //zmienna w ktorej zapisuje indeks opcji wybranej przez uzytkownika
bool wyjdz=true;
while(wyjdz){ //petla wykonuje sie dopoki zmienna wyjdz ma wartosc true dzieki czemu mozemy wielokrotnie wybierac opcje w naszym programie
cout<<"---Menu---\n"; // znacznik \n oznacza przejscie do nowego wiersza w konsoli
cout<<"1. Dodaj Rosline.\n";
cout<<"2. Dodaj Farmera.\n";
cout<<"3. Dodaj Uprawe.\n";
cout<<"4. Wyswietl liste upraw.\n";
cout<<"5. Wyswietl Całkowity koszt zasiania roslin poniesionego przez wskazanego farmea.\n";
cout<<"6. Wyjdz z programu.\n";
cin>>wybor; //pobieram indeks opcji ktora chce wybrac uzytkownik
switch(wybor){ //konstrukcja switch-case pozawala na wybor odpowiedniej opcji w zaleznosci od wartosci zmiennej wybor
case 1: {
dodajRosline();
break;
}
case 2:{
dodajFarmera();
break;
}
case 3:{
Dodaj Uprawe();
break;
}
case 4:{
wyswietlListeUpraw();
break;
}
case 5:{
podpunkt3();
break;
}
case 6:{
wyjdz=false; //ustawiam zmienna wyjdz na false aby wyjsc z petli i zakonczyc program
break;
}
default:{ //wartosc domyslna, jezeli uzytkownik wybierze inna wartosc niz przy case'ach
cout<<"\nPodano nieprawidlowa wartosc!\n\n";
break;
}
}
}
return 0;
}