Biblioteka do obsługi na plikach

0

Witam

Jaka jest najszybsza biblioteka do operowania na plikach tekstowych i binarnych? Potrzebuję takiej biblioteki do silnika w OpenGL przy ładowaniu plików .obj (tekstowych) ewentualnie formatu plików binarnych, który bym stworzył i konwertował nań pliki .obj, żeby szybciej ładować modele. :)

1
#include <fstream>

Dlaczego by nie ;)

0

A jak z szybkością tej biblioteki?

2

O co tak naprawdę pytasz? I/O na poziomie plików zawsze będzie wolne, niezależnie użytego api. Użyj dedykowanych libek do obsługi OBJ (np. http://sourceforge.net/projects/objloader/) , albo zaimplementuj własny reader/writer (to nie jest trudne, bo OBJ jest bardzo prostym formatem).

1

cstdio(FILE, fopen, fread i fclose)?

0

Mój temat więc to chyba nie odkop? Czy klasa fstream po otwarciu pliku ładuje go do pamięci czy operuje bezpośrednio na pliku z dysku?

1

Z zawartoscia pliku nic sie nie dzieje po otwarciu. Samo wywolanie konstruktora powoduje jedynie zainicjalizowanie pewnych wartosci (flagi, streambuf, ...) i otworzenie uchwytu do pliku i pare innych dziwnych rzeczy jak przesuniecie wskaznika na koniec przy fladze ios_base::ate.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1