Szukam jakiegos sposobu na poruszanie sie pionkiem po planszy w grze chinczyk, plansza jest tablica dwuwymiarowa a plansza przypomina ksztaltem krzyz. Jakim sposobem mozna by bylo to zrobic? Probowalem to robic jakos zakresami liczbowymi ale jest tak wiele warunkow i przypadkow ze nie moge sobie z tym poradzic.
for(licznik;licznik>0;licznik--)
{
if(konieckoniec==false)
{
if(i<=4&&j==4)
{
plansza[i][j]='_';
plansza[i-1][j]='1';
i--;
wyswietl_plansze(plansza);
system("pause");
cout<<"CZESC"<<endl;
if(i==0)
{
konieckoniec==true;
i_4_4=0;
}
}
}
if(koniec==false)
{
if(i<=4&&j<=6)
{
plansza[i][j]='_';
plansza[i][j+1]='1';
j++;
wyswietl_plansze(plansza);
system("pause");
if(i==4&&j==4) koniec=true;
}
}
if(koniec_4_4==false)
{
if(i==4&&j==4)
{
plansza[i_4_4][4]='_';
plansza[i_4_4-1][4]='1';
i_4_4--;
wyswietl_plansze(plansza);
system("pause");
if(i_4_4==0) koniec_4_4=true;
}
}
if(koniec_0_4==false)
{
if(i_4_4==0&&j==4)
{
plansza[0][j_0_4]='_';
plansza[0][j_0_4+1]='1';
j_0_4++;
wyswietl_plansze(plansza);
system("pause");
if(i_4_4==0&&j_0_4==6) koniec_0_4=true;
}
if(koniec_0_4==true)
{
II_cwiartka(plansza, n, i, j);
I_cwiartka=false;
}
}
}
if(n==6) szostka_1(plansza, n, i, j);
}
plansza wyglada tak: