Gra C++ konsolowa

0

Dopiero zaczynam swoja nauke z C++ i postanowilem napisac jakas prosta gre w konsoli, jestem dopiero na poczatku prac a juz mam pewien problem. (W zalaczniku przesylam kod zrodlowy.) Otoz nie wiem jak poruszyc pewne obiekty(klasy przeszkoda). Chodzi o to aby te przeszkody, ktore skladaja sie ze znaczkow '#' spadaly w strone gracza, ktory ma znak '^'. Nie wiem czy jasno to wytumaczylem i nie wiem czy wgl moge otrzymac tutaj taka pomoc. ;) Jak skompilujecie ten program to sie zorientujecie o co chodzi ;) w komentarzu w programie zaznaczylem fragment o ktory mi chodzi.

1

(char klik=game.getch())

char gra::getch()
  {
   while(!kbhit()) // lu
     {
      if(trzeba coś poruszyć) {}
     }
   return ::getch();
  }
0

Wielkie dzieki za odpowiedz ;) Ale w ktorym miejscu musze to umiescic? Zrobic z tego funkcje klasy gra i wywaolywac ja w głownej pętli while w mainie?
Sory za moje pytania, ale zaczynam dopiero ;)

0

Dobra ok juz nie trzeba poradzilem sobie;)
Wielkie dzieki bo ten sposob dziala ;))

0

Ale juz mam kolejny i mam nadzieje ostatni problem(znowu przesylam plik zrodlowy). Chodzi mi o to aby te literki 'a' pisaly sie 2 razy na jedna sekunde(zaznaczylem to miejsce w programie komentarzem). Oczywisice w tej grze nie bedzie chodzic o te literki jednak schemat dzialania bedzie identyczny, gdyz przeszkody maja spadac 2 razy w ciagu sekundy.

Bede ogromnie wdzieczny za pomoc;)

0
(char klik=game.getch())

char gra::getch()
  {
   clock_t cl=clock();   
   while(!kbhit())
     {
      if(cl>this->nextClock)
         {
          cout<<'a';
          this->nextClock=cl+CLOCKS_PER_SEC/2;
         }
     }
   return ::getch();
  }

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1