Dopiero zaczynam swoja nauke z C++ i postanowilem napisac jakas prosta gre w konsoli, jestem dopiero na poczatku prac a juz mam pewien problem. (W zalaczniku przesylam kod zrodlowy.) Otoz nie wiem jak poruszyc pewne obiekty(klasy przeszkoda). Chodzi o to aby te przeszkody, ktore skladaja sie ze znaczkow '#' spadaly w strone gracza, ktory ma znak '^'. Nie wiem czy jasno to wytumaczylem i nie wiem czy wgl moge otrzymac tutaj taka pomoc. ;) Jak skompilujecie ten program to sie zorientujecie o co chodzi ;) w komentarzu w programie zaznaczylem fragment o ktory mi chodzi.
0
1
(char klik=game.getch())
char gra::getch()
{
while(!kbhit()) // lu
{
if(trzeba coś poruszyć) {}
}
return ::getch();
}
0
Wielkie dzieki za odpowiedz ;) Ale w ktorym miejscu musze to umiescic? Zrobic z tego funkcje klasy gra i wywaolywac ja w głownej pętli while w mainie?
Sory za moje pytania, ale zaczynam dopiero ;)
0
Dobra ok juz nie trzeba poradzilem sobie;)
Wielkie dzieki bo ten sposob dziala ;))
0
Ale juz mam kolejny i mam nadzieje ostatni problem(znowu przesylam plik zrodlowy). Chodzi mi o to aby te literki 'a' pisaly sie 2 razy na jedna sekunde(zaznaczylem to miejsce w programie komentarzem). Oczywisice w tej grze nie bedzie chodzic o te literki jednak schemat dzialania bedzie identyczny, gdyz przeszkody maja spadac 2 razy w ciagu sekundy.
Bede ogromnie wdzieczny za pomoc;)
0
(char klik=game.getch())
char gra::getch()
{
clock_t cl=clock();
while(!kbhit())
{
if(cl>this->nextClock)
{
cout<<'a';
this->nextClock=cl+CLOCKS_PER_SEC/2;
}
}
return ::getch();
}