Referencja do typu

0

Witam, w trakcie przerabiania mojej ksiazki do C++ natknalem sie na takie twory:

  1. char&
  2. Napis(const Napis&)
  3. operator==(const Napis&)
  4. lub tez w metodach matoda(const Typ&)
    Chcialem sie dowiedziec co one oznaczaja. Czy dobrze rozumiem ze tutaj chodzi o obiekt tego samego typu? np w 2) to jest konstruktor czyli ze nowy obiekt inicjujemy drugim tego samego typu(tej samej klasy)? Niewiedzialem jak to nazwac a tam nie pisze wiec napisalem w temacie referencja do typu.
0

Napis(const Napis&)
Konstruktor kopiujący. Tworzy drugi taki sam obiekt na podstawie podanego.

A samo Typ& to referencja. Działa podobnie do wskaźnika, ale niejawnie, tj. do pól obiektu odnosimy się przez kropkę . a nie strzałkę ->. Poza tym referencja gwarantuje że odnosi się do obiektu, nigdy nie może wynosić NULL.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1