Problem z macierzą projekcji

0

Witam,
mój problem polega na tym, że gdy chcę stworzyć macierz projekcji, to ze sceny znika model.
Korzystam z biblioteki do obliczeń glm.

Tak wygląda funkcja rysująca:

	glClearColor(0.0f, 0.0f, 1.0f, 0.0f);
	glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT |  GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
	

	GLfloat vertices [] = {
		0.0f, 0.5f,
		-0.5f, -0.5f,
		0.5f, -0.5f
	};

	GLfloat colors [] = {
		1.0f, 0.0f, 0.0f,
		0.0f, 1.0f, 0.0f,
		0.0f, 0.0f, 1.0f
	};
	
	glm::mat4 Model(1.0f);
	glm::mat4 Projection(1.0f);
	Projection *= glm::perspective(60.0f, 768.0f / 512.0f, 0.01f, 100.0f);

	glm::mat4 MVP = Projection * Model;

	glUniformMatrix4fv(gUniMatrix, 1, GL_FALSE, glm::value_ptr(MVP));

	glVertexAttribPointer(gPosAttr, 2, GL_FLOAT, GL_FALSE, 0, vertices);
	glVertexAttribPointer(gColAttr, 3, GL_FLOAT, GL_FALSE, 0, colors);

	glEnableVertexAttribArray(0);
	glEnableVertexAttribArray(1);

	glDrawArrays(GL_TRIANGLES, 0, 3);

	glDisableVertexAttribArray(1);
	glDisableVertexAttribArray(0);

A tak wyglądają shadery:

attribute vec4 posAttr;
attribute vec4 colAttr;

varying vec4 col;
uniform mat4 matrix;

void main() {
    col = colAttr;
    gl_Position = matrix * posAttr;
};

varying vec4 col;

void main() {
    gl_FragColor = col;
};

Jeżeli do shadera wyślę jedynie macierz Model, wtedy obiekt na scenie jest wyświetlany normalnie.
W czym leży problem? Z góry dziękuje za pomoc.

0

Trójkąt jest za blisko. Oddal go od kamery ze czterokrotnie i zmniejsz dystans bliskiego planu, bo byle śmieć Ci ekran zasłoni.

0

Dzięki, teraz jest już w porządku.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1