Pętla for -- użycie zmiennej iteracyjnej.

0

Zastanawiam się jak można zrobić żeby wykorzystać zmienną w pętli for kiedy mamy grupę zmiennych o nazwach różniących się jedynie cyframi.

No bo kiedy mamy np. literkę i w nazwie zmiennej, to kompilator nam jej nie wyłuska i nie podmieni pod zmienną używaną w pętli. Jak zrobić żeby ją jednak podmienił ? Czego tu użyć?

0

Jak dla mnie po prostu użyj tablicy.

0

Możesz pobawić się z makrami, ale to co starasz się zrobić na 100% można wykonać lepiej używając tablic.

0

myślałem że jest jakiś prosty trick na to, jak nie to Okey.

0

Prosty trik to właśnie te tablice.

0

źle się wyraziłem, chodziło mi o "szybszy" : )

0

Co 'nie szybkiego' jest w tablicy?

0

to że trzeba do niej przypisać każdy z elementów osobno, jeżeli jest ich dużo chwilę to trwa. Chodzi mi o sytuacje kiedy mamy już zdefiniowane nazwy obiektów i akurat są one ponumerowane.

0

Przypisanie można zrobić w pętli.

0

Tworzysz obiekty dynamicznie w pętle lub jeżeli się tworzą się automatycznie to możesz w konstruktorze jeden raz je przepisać do tablicy. Po tym to tylko szybkie korzystanie.

0

miałem taką sytuacje, że QT Creator, a dokładniej jego Desginer do gui, w którym natworzyłem troche przycisków zapisuje to wszystko w pliku XML, który przed kompilacją przetwarza do cpp, i dostęp do elementów miałem po nazwie jaką im nadałem w tym gui_kreatorze, tak więc przypisać do tablicy i tak musiałem pojedynczo każdy element, czyli chodzi o to że to nie ja stworzyłem te elementy ręcznie, tak więc co najwyżej mogłem je ręcznie przypisać do tablicy, co zawsze te kilkanaście linijek zajmuje : ). Znaczy się, na moją obecną wiedzę tylko tyle mogłem zrobić.

0

Każdy inny wariant będzie wolniejszy.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1