Witam. Chciałbym serdecznie poprosić doświadczonych programistów o rady w kwestii mojej pracy inżynierskiej, której termin oddania mam w maju a nie poczyniłem jeszcze żadnych konkretnych kroków. Ale od początku... nie należę do najpilniejszych uczniów i programowaniem prawie się nie interesuję - zdarzyło mi się popełnić kilka programów na zaliczenia lub w prezencie dla dziewczyny ale nigdy w tym nie siedziałem. Bardziej działam w web developingu. Mój aktualny temat pracy wynika z zupełnego przypadku a raczej z powodu tego, że był ostatni termin podania go a ja nic nie miałem i wymyśliłem sobie właśnie ten.... chodzi o stworzenie aplikacji windowsowskiej, która wczyta z pliku lub nagra z ustawionego w windowsie źródła sygnał audio a następnie wewnątrz aplikacji będzie możliwość odpowiednimi suwakami ustawić przestrzenne wrażenie umiejscowienia dźwięku (czyli jak blisko i z której strony) a to dzięki regulacji natężenia i przesunięcia względem siebie kanałów (lewy, prawy). W planach była jeszcze graficzna reprezentacja tego gdzie będzie znajdowało się źródło dźwięku po konkretnych ustawieniach i możliwość odtworzenia/zapisu zmienionego pliku. Wymyślając ten temat inspirowałem się wirtualnym fryzjerem - - może ktoś kojarzy i wydawało mi się, że nie będzie to specjalnie trudny program. Natomiast dla mnie każdy jest trudny stąd zwracam się o pomoc.
Tak więc:
1. Czy wybrałem odpowiednie środowisko i język (C++Builder) biorąc pod uwagę stopień trudności wykonania takiej aplikacji (nie obszerność, wydajność i szybkość działania)? Jedynie z C miałem dobre wspomnienia w trakcie studiów dlatego naturalnie w nim chciałem operować. Jeśli nie to prosiłbym o sugestie z czego najlepiej skorzystać.
2. Na jaki format postawić przy wczytywaniu audio z pliku (skompresowany mp3 czy może jakiś inny?). To samo jeśli chodzi o nagrywanie dźwięku czy najlepiej aby był to PCM.
3. Czy do takiej operacji jest jakaś biblioteka tudzież skrypt, który mógłbym wykorzystać? I tak samo do odtwarzania później tego wewnątrz programu tudzież manipulowania głośnością kanałów i przesunięciem - czy jest coś czego mógłbym użyć?
- à propos wizualizacji - grafika NIE będzie uwzględniała tego skąd dochodzi sygnał na wczytanym materiale zakładając z góry, że będzie to w pliku wyjściowym głośno i równocześnie z obu kanałów czyli tak jakby dźwięk dobiegał prosto koło naszej głowy. Tak więc wizualizacja może opierać się tylko na odpowiednim ustawieniu zależności suwaków. Chciałbym przyjąć widok z góry jako, że cały program nie będzie uwzględniał modulacji góra/dół (chyba:P) i tylko w 2d na środku głowa a na około punkt w którym ustawiamy źródło dźwięku. Pytanie jak to zrobić?
Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc gdyż grunt już powoli mi się pali mam około miesiąc na zrobienie tego i bez Was chyba nie dam rady. Pozdrawiam i z góry dziekuję za pomoc.
EDIT: Jeśli przeliczyłem się z tym programem i uważacie, że nie dam rady tego zrobić w tak krótkim czasie i ktoś czułby się na siłach mi w tym pomóc możliwe, że poszedłbym na uczciwy układ w takim wypadku proszę pisać na priv.