Odwoływanie się do obiektów pictureBox1, pictureBox2, ..., pictureBoxn w petli

0

Witam, mam problem, chce odwoływać się do obiektów w kodzie Visual C++, które nazywają się kolejno pictureBox1,pictureBox2,...,pioctureBox5 w pętli, za pomocą zmiennej n;

[quote]
this->pictureBoxn->Location= Point (this->pictureBox2->Location.X,this->pictureBox2->Location.Y+20);[/quote]

Gdzie n oznacza kolejny obrót pętli.
Nie wiem niestety jak się za to w ogóle zabrać. Ktoś ma może jakieś pomysły?

1

zadeklarować tablice w klasie, w konstruktorze przydzielić pod nią pamięć i podstawić
pb[0]=pictureBox1;
pb[1]=pictureBox2;
pb[2]=pictureBox3;
pb[3]=pictureBox4;
pb[4]=pictureBox5;
A potem sobie używać normalnie jako tablicę.

0

zadeklarować tablice w klasie

private: array<PictureBox^> ^pb;

i w konstruktorze:

pb = gcnew array<PictureBox^>(5); // rozmiar
pb[0]=pictureBox1;

// itd., albo

pb = gcnew array<PictureBox^> { pictureBox1, pictureBox2, etc };
0

Dzięki, właśnie o to mi chodziło ;) Problem rozwiązany

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1