Ruby - sprawa poglądowa i implementacja

0

Witam.

Mam pytanie jak to jest z tym językiem Ruby - ogólnie podobna mi się strasznie jego składnia i prostota, którą oferuje. Plus do tego, cały język poniekąd jest obiektowy, co dla mnie było zawsze wielkim plusem. Ale zastanawia mnie fakt szybkość jego i implementacji w kodzie c++.

Po pierwsze nie chce używać języka, który jest po prostu po wolny, jeśli mógłbym zamiast niego użyć Lua (Pythona). Wiem, że w sieci istnieje już wiele odmian Rubiego, ja aktualnie skompilowałem sobie podstawowego i mruby (który prawdopodobnie nie ma kliku funkcji, które oferuje oryginał, ale bardziej jest nastawiony na embedding).

Po drugie słyszałem, że ten język jest strasznie oporny jeśli chodzi o integracje jego w środowisku C/C++. Widziałem kilka naprawdę zagmatwanych poradników na temat tworzenia funkcji z C++ w Ruby (tak jak komenda lua_register).

Podsumowanie:
Czy język ten jest szybki? I czy zna ktoś dobry sposób na implementacje jego w środowisku C++?

0

Implementacja w C nie jest taka trudna, ale miej na uwadze jakie chcesz mieć zastosowania. Jeśli to ma być język do pisania skryptów do gry czy czegoś to trochę przesadzasz. Ruby jest językiem stosowanym głównie do DSL i webu. Jeśli potrzebujesz język, który ma być wbudowany w twoją apkę to nie Ruby ani Python. Użyj Lua lub JavaScript'u (np. przy pomocy V8), jeśli chcesz jednak chcesz mieć łatwy i ładny język do AI to użyj Haskella, Lispa (guile) lub Prologa (SWI).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1