Tiled map SFML

0

Witam mam pytanie odnośnie tworzenia map do gier w c++ dokladnie biblioteka sfml.
Chce mieć tablice np [10][10]. wypełniona jest jakimiś Sprajtami np 1 to podloze a 2 to jakis kwiatek

i jak moge stworzyc gracza zeby chodzil po tej mapie nie zmieniajac wartosci w tablicy tab1. Dotychczas robiłem to tak że po prostu zamieniałem kafelki. Czyli jak gracz to 5 i chcemy sie przesunac w lewo to po prostu zamieniamy kafelki ze soba.
Teraz chce to zrobic tak zeby raz tylko wczytywac glowna mape na ktorej znajduje sie podloze i takie zeczy z ktorymi nie wspoldzialam, a na 2 mapie zrobic tak zeby mozna bylo sie poruszać graczem, albo wymyślec jakiś inny sposób na to.
po prostu żeby nie zmieniać kafelków a poruszać sie graczem bez ingerencji w mape terenu , i bez ciaglego rysowania jej.

tab1[10][10]
{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}
{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}
{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}
{1,1,1,1,1,1,1,2,1,1}
{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}
{1,1,1,1,1,1,2,1,1,1}
{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}
{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}
{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}
{1,1,1,1,1,1,1,1,1,1}

tab2[10][10]
{0,0,0,0,0,0,0,0,0,0}
{0,0,0,0,0,0,0,0,0,0}
{0,0,0,0,0,0,0,0,0,0}
{0,0,0,0,0,0,0,0,0,0}
{0,0,0,0,0,0,5,0,0,0}
{0,0,0,0,0,0,0,0,0,0}
{0,0,0,0,0,0,0,0,0,0}
{0,0,0,0,0,0,0,0,0,0}
{0,0,0,0,0,0,0,0,0,0}
{0,0,0,0,0,0,0,0,0,0}
po prostu ruszamy sie po tab2 a dodatkowo wyswietlamy tab1 (pod spodem )i np jak w tab 1 jest kafelek opisujacy sciane to nie mozemy na niego wejsc graczem.

Jak to zrobić?..

0

A nie możesz po prostu pozycji gracza przechowywać w dwóch osobnych zmiennych (oznaczających jego pozycję X oraz Y).

0

Czyli jak? a jak bede kasowal poprzedni Sprite? jak ustawie danego gracza i jego sprite na pozycji x=32 y=32 to i tak musze ingerować w poprzednią pozycje i ją czyścić.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1