Sterowanie obiektami

0

Mam wielki problem... Robię grę o zombie i polega ona na tym, że mamy budynek a w tym budynku my. Jesteśmy prostym "kolesiem" ze spluwą. Na budynek nachodzą zombie. Problem polega w tym, jak te zombie zrobić?

Celem każdego zombie jest zniszczenie reaktora, który jest na ostatnim piętrze.
Celem człowieka (gracza) jest zabicie zombie i chronić ów reaktor.

Posiadamy 3 piętra, reaktor jest na dachu (4 piętro). Oto obrazek: Czerwone strzałki to droga zombie:
user image

Mój problem polega na tym, jak te zombie tworzyć? Bo np. mamy level 1 i jest zombie może z 5, level 2, może 15, level 30 może być 500... Kolejny problem polega na zabijaniu zombie. Ty możesz zabijać zombie poprzez kliknięcie na nie, więc musi być detekcja myszki, że jeżeli jest na dokładnie tym zombie, to jak się kliknie to on umiera... Biblioteka nadal ALLEGRO 5.

Ostatnio mam za dużo roboty (szkoła, dom) i nie myślę porządnie, gdyż nie mam czasu głębiej się nad tym zastanowić, ale pomysł mam i nie chcę, aby się zmarnował :/ więc szukam pomocy tutaj...

0

Każdy poziom ma np. wysokość 50. Więc np. zombie na poziomie 3 (od góry) będzie na wysokości 150 (50*3) na poziomie 4 200 itd.
Dokładnie na tym zombie - nie wiem jak to jest w allegro, ale powinieneś gdzieś mieć pozycje zombie, sprawdzasz przy jakiej pozycji jest myszka, a następnie szukasz takiej we wszystkich pozycjach zombiaków

0

A nie powinienem zrobić tego w stylu tabeli jednowymiarowej o np. wielkości 500 na wszystkie poziomy i wtedy dać losowanie, na poziomie 1 szansa na zombie to np. 1:400, a na poziomie 20 np. 1:20, no i załóżmy że takie coś działa, mam zombiaki i losową ilość tych zombie (nie ma być zawsze tak samo), no i potem tą ścieżkę, to nie wiem, bo na 1 piętrze mam z 2 kierunków, to jakoś by to się zrobiło, i że np.

ZombieLewo += 1;
ZombiePrawo -= 1;

że z dwóch stron, potem

if(ZombieLewoX == 200 && ZombiePrawoX == 200) IdzieZombieNaWyzszyLevel()

no i potem znowu ścieżkę w prawo itd.

Nie wiem, to są moje przypuszczenia prosto z głowy, czy ktoś może mi "przepowiedzieć" czy to jest dobre czy ew. coś zmienić? :/

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1