Witam.

Na koniec semestru muszę napisać klon minecrafta z możliwością edycji świata na programowanie u mnie w technikum.
Silnik który mam wykorzystać to Irrlicht.

Gdy do silnika załaduję 20k cube'ów jako osobne SceneNode wydajność drastycznie spada w okolice 5FPS.

Pomyślałem że lepszym sposobem byłoby zrobienie CustomSceneNode.
Tylko w takim razie najlepiej byłoby podzielić świat na kawałki i to te kawałki wyświetlać (Nawet w oryginalnym MC tak mają: chunk)

Wszystko jest ok jeśli mam tylko teren i wtedy logiczne jest że te kwadraty można zastąpić jedną bryłą. Co natomiast jeśli wyrenderuję sobie coś na wzór jaskini gdzie patrząc z perspektywy jednego chunka są dwie bryły niepołączone ze sobą?

Jak ten cały podział odnosi się do detekcji kolizji?
Nie mam żadnej wiedzy na ten temat więc proszę o wyjaśnienie czy jest to brane z BoundingBox czy jakoś inaczej.

Z góry dziękuję za odpowiedź
smokeing