Witam mam następujące pytanie a zarazem problem:
Czy moge dodać więcej niż jedną animacje np na ruch do przodu animacje toczenia i przód a na ruch do tyłu animacje toczenia w tył.Mam taki kod ale on nie działa co jest źle napisane:

int frame1 = 0;
int frame2 = 0;
while( !key[ KEY_ESC ] )
{
    while( speed > 0 )
    {
        
        if( key[ KEY_A ] ) block1_x--, frame1++;
        
        if( key[ KEY_D ] ) block1_x++, frame2++;
       
       
 
       
        
        speed--;
        //////starowanei
        /////animacja
   
        if( frame1 > 140 ) frame1 = 0;
            }
clear_to_color( bufor, makecol( 255, 255, 255 ) );
if( frame1 < 20 ) { draw_sprite( bufor, block1, block1_x, block1_y ); }
else if( frame1 >= 40 && frame1 < 60 ) { draw_sprite( bufor, block2, block1_x, block1_y ); }
else if( frame1 >= 60 && frame1 < 80 ) { draw_sprite( bufor, block3, block1_x, block1_y ); }
else if( frame1 >= 80 && frame1 < 100 ) { draw_sprite( bufor, block4, block1_x, block1_y ); }
else if( frame1 >= 100 && frame1 < 120 ) { draw_sprite( bufor, block5, block1_x, block1_y ); }
else if( frame1 >= 120 && frame1 < 140 ) { draw_sprite( bufor, block6, block1_x, block1_y ); }
blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 800, 600 );
}



 if( frame2 > 140 ) frame2 = 0;
            }
clear_to_color( bufor, makecol( 255, 255, 255 ) );
if( frame2 < 20 ) { draw_sprite( bufor, block1, block1_x, block1_y ); }
else if( frame2 >= 40 && frame2 < 60 ) { draw_sprite( bufor, block2, block1_x, block1_y ); }
else if( frame2 >= 60 && frame2 < 80 ) { draw_sprite( bufor, block3, block1_x, block1_y ); }
else if( frame2 >= 80 && frame2 < 100 ) { draw_sprite( bufor, block4, block1_x, block1_y ); }
else if( frame2 >= 100 && frame2 < 120 ) { draw_sprite( bufor, block5, block1_x, block1_y ); }
else if( frame2 >= 120 && frame2 < 140 ) { draw_sprite( bufor, block6, block1_x, block1_y ); }
blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 800, 600 );
}

 

tak an boku możecie podać jakiś prosty kodzik na menu na początku gry bo kurs gui to nie zabardzo łapie.Wystarczy tylko wyświetlanei 1 bitmaby i dodanie jaj atrybutów typu goto i podanei pozycji aby mycha widzaiła gdzie ma podjąć akcje.