Vector przechowujący dane właśnego typu

0

Definiuję sobie strukturę np.:

    typedef struct{
       int x,y;
    } typ;

Następnie tworze wektor, który ma przechowywać dane tego typu który stworzyłem:

vector<typ> aaa;

ale to nie działa przy właśnie tym wektorze wywala błąd... co robię źle?

0

A jest include <vector> i using namespace std?
Poza tym w C++ nie musisz mieć żadnych typedefów, wystarczy samo

struct typ{
//
};
0

http://cpp0x.pl/dokumentacja/C++/vector/819 - pełno przykładów zastosowania tego kontenera.

 struct typ
{
int x;
int y;
};

Podmieniasz w przykładach tą strukturkę, ewentualnie uzupełniasz o konstruktor i gotowe. Więcej informacji na forum serwisu http://cpp0x.pl/ - tu jestem niechcący ;p

0

Tak biblioteka jest wszystko jest. Wiem, że nie musi być typedef ale jak jest typedef to potem moge pisać samą nazwę tego typu a tak trzeba by było ze słowem struct. Błąd wywala taki: \main.cpp|14|error: main()::aaa' uses local typemain()::aaa'|

1
Giks napisał(a)

Tak biblioteka jest wszystko jest. Wiem, że nie musi być typedef ale jak jest typedef to potem moge pisać samą nazwę tego typu a tak trzeba by było ze słowem struct. Błąd wywala taki: \main.cpp|14|error: main()::aaa' uses local typemain()::aaa'|

Jeżeli piszesz w C++ to nie musisz pisać słowa kluczowego struct, a roszerzenie sugeruje, że tak właśnie jest.

0

Pokaż caly kod, bo tak to do niczego nie dojdziemy.

0

Ok już mam... błąd był w tym, że tą strukturę utworzyłem w funkcji main, wystarczyło przenieść ten fragment typedef struct... przed główną funkcję.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0