problem z typem struct

0

W pliku global.cpp do którego jest zinkludowany header.h mam:

struct rozdzielczosc
{
   unsigned short int szerokosc;
   unsigned short int wysokosc;
} ekran[10];

W pliku header.h do którego zinkludowane biblioteki systemowe takie jak string, vector itd. itp. mam:
extern struct rozdzielczosc ekran[10];
W pliku klasy.cpp do których jest zinkludowany header.h mam:

ekran[8].szerokosc=i;
ekran[8].wysokosc=j;

i błąd przy tych linijkach ostatnich podczas debugowania:

>d:\progr\kody\klasy.cpp(4287) : error C2036: 'rozdzielczosc *' : unknown size
1>d:\progr\kody\klasy.cpp(4287) : error C2027: use of undefined type 'rozdzielczosc'
1>        d:\progr\kody\header.h(29) : see declaration of 'rozdzielczosc'
1>d:\progr\kody\klasy.cpp(4287) : error C2228: left of '.szerokosc' must have class/struct/union

Dla każdej zmiennej działa, tylko dla słowa struct zawsze jakieś problemy są. To jak to dziadajstwo wstrętne dać w header.h bo próbowałem różnych opcji i tylko szlag mnie trafia.

0
  1. Zapomnij o istnieniu extern i zmiennych globalnych. Przypomnisz sobie o nich kiedy już nauczysz się porządnie programować i będziesz wiedział kiedy można z nich skorzystać a kiedy nie.
  2. Deklaracje struktury wrzuć do pliku nagłówkowego (SAMEJ struktury, bez tworzenia obiektów!)
  3. Obiekty utwórz tam gdzie ich używasz. Jeśli funkcja potrzebuje pracować na jakimś obiekcie to wysyłasz go jako argument.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1