[c++] proszę o podpowedź w zrozumieniu zadania

0

Piłkarze to bramkarze, obrońcy, pomocnicy i napastnicy. Trener spośród wielu zawodników kadry przed meczem zestawia listę tych, którzy wybiegną na boisko. Zbudować i przetestować system klas służący do symulacji wykonywania takiego zadania.

Technicznie z kodem sobie poradzę, brakuje mi tylko pomysłu. Zastosować polimorfizm, dziedziczenie. Wg mnie jest to zbyt prosta struktura i trochę dziwna wydaje się konieczność stosowania powyższych mechanizmów. Myślałem o klasie zawodnicy i po niej dziedziczących klasach bramkarze itp. ale nie czuję tu dziedziczenia, można by wrzucić wszystkich do jednego worka (chyba). Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.

0

No przecież masz jak byk napisane że masz tu dziedziczyć.
Klasa abstrakcyjna nadrzędna Pilkarz, dziedziczące z niej obronca, pomocnik, naspastnik. Funkcja wirtualna pozycja() na przykład.
Dodałbym do tego klasę Zespol przechowująca tablicę wskaźników na Pilkarz. Tutaj dałbym metodę która wygeneruje calą drużynę, np. generateAll(). Oprócz tego tutaj metody pozwalające na dodawanie i wyjmowanie pilkarza (np. pop() i push())

W programie stworzyłbym dwa obiekty Zespol, dla jednego wygenerowal całą drużynę. Następnie przeglądając zawodników z tego Zespolu (wywołujac im metodę np. imieinazwisko() oraz pozycja()) umozliwiamy dodanie tego zawodnika do Zespolu pustego, który na koniec będzie naszym zespołem do gry.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1