[ c ] pomoc w wyborze projektu

0

Witam wszystkich!
Mam pewien problem związany z wyborem projektu programu na zaliczenie . Na studiach dopiero zacząłem przygodę z programowaniem w języku C. Jak to zwykle bywa na początku semestru trzeba zdeklarować się co do tematu programu, który chciałoby się napisać. Przeczytałem propozycje prowadzącego i każda była dla mnie czarną magią. Nie byłem w stanie podjąć decyzji. Na liście znajdowały się między innymi: Program do formatowania kodu innego języka (np. dodawanie wcięć w kodzie napisanym w Pascalu), program do obsługi sklepu internetowego, różne gierki : pacman, tetris, warcaby przez sieć. Oprócz tego można przesyłać własne pomysły na program. Ja wpadłem na pomysł napisania gry makao (konsolowe lub z grafiką). Gracz rozgrywałby partie jedynie z komputerem. Póki co nie wiem jeszcze jak zabrać się do tego (z resztą jak do każdego innego tematu). Nie chcę aby projekt mnie "zabił". Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Czy osoba ucząca się w średnim tempie od 0 jest w stanie taką gierkę stworzyć w hmm 2-2,5 miesiąca(nauka +napisanie)? Czekam również na inne propozycje dla laików.
Liczę na szybką odpowiedź
Pozdrawiam!

0

Myślę, że tak(laik jest w stanie napisać jeden z tych projektów przez 2-3 miesiace)... a jeżeli nie to możesz dac ogłoszenie w dziale praca [diabel] Jak coś to całkiem niedawno pisałem makao pod konsolą na zaliczenie jakiemuś studencinie... więc moglibyśmy się dogadać [browar]

0

oczywiście, że da. Ja sam byłem studentem i od zera zaczynałem z C - poza tym na projekt miałem miesiąc. Pisałem grę "Labirynt" od zera. Mogę dać ci kilka rad. Na początku warto wziąć kartke i długopis i zrobić sobie schemat blokowy jesli w tym jesteś dobry ogółu funkcji jesli nie pomyśl co program powinien robić i podziel to odpowiednio na funkcje. Zapisz to wszystko na kartce. Wtedy zacznij powoli pisać kolejne funkcje. Powiedzmy, że tak zrobiłem i nie mając bladego pojęcia jak zrobić projekt zrobilem go i dostałem maks za niego - oczywiscie dochodzi do tego dobra dokumentacja i prezentacja/obrona projektu ale da się to zrobić. Poza tym dobrze będzie abyś używał List - wydaje mi się, że te są ulubieńcami wszystkich mgr/dr/prof itd :P - wiem, że czasem niektóre rzeczy da się załatwić szybciej tablicami ale Listy są milej widziane :) Dodatkowo gdybym robił owy projekt warto wzbogacić projekt o jakieś szczególiki - np pobieranie nazwy gracza.

Jesli nie masz pomysłu na ten schemat to troche podpowiem.

  • Funkcja tworząca talie i rozdająca karty(uwaga ja bym zrobił aby karte będące na ręku sa trzymane na liście a następnie tylko usuwać dane elementy listy),
  • funkcja wykladająca (sprawdza zgodność kart na stole i ew odsyła do rozdawania kart gdy potrzeba)
  • funkcja rysująca to wszystko na ekranie - tutaj twoja wola.

małe podpowiedzi - proponuje 4 listy - jedna to talia, dwie to zawartośc dloni graczy i czwarta to karty leżące na stole :)

PS. Nie wystrasz się tego co wyżej napisałem. Może i wygląda to na dużo pracy, ale uwierz mi ja przy labiryncie miałem duzo więcej funkcji wliczając do tego jeszcze prace na plikach :)

0

Gdyby była możliwość użycia C++ to mam gotowy fragment kodu do obsługi kart i talii (zresztą był też gdzieś na forum wrzucony) i mogę się nim podzielić.

0

Hmm... Shalom miałbym prośbę, mógłbyś wrzucić ten kawałek kodu??? Coś mi się kojarzy, ten kod, ale chyba już leży w koszu... Przydałby mi się, do małego usprawnienia paru prg.

0

W sumie calkiem możliwe że leży w koszu ;]
http://pastebin.4programmers.net/588
Nie jest jakiś super fajny, ale zawsze coś na początek ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1