[C++][Linux][Sieciowość]

0

Witam,

Od kilku dni szukam jakiegoś tutka, aby zapoznać się z sieciowością pod linuxem. Niestety nie udało mi się znaleźć niczego, co wyjaśniałoby jak stworzyć chociażby prosty komunikator na zasadzie klient-serwer. Możliwe, że powodem dla którego nie mogę znaleźć nic prostego jest platforma na jakiej pisze.

Chciałbym zacząć od podstaw jeśli chodzi o sieciowość.
Mam dwa tygodnie na napisanie sieciowości do gry. Sieciowość w niej miałaby polegać na tym, że:

  1. Każdy klient wysyła informację o tym, ze gracz chce się przemieścić, strzelić o tym ile ma HP itd.
  2. Serwer odczytuje dane i obsługując zderzenia obiektów, sprawdzając HP itd.
  3. Serwer wysyła już "przerobione" dane do wszystkich klientów (dokładnie do 2)
  4. Każdy z klientów odbiera wysyłane sygnały od serwera i w odpowiedni sposób rysuje wszystko na ekranie.
    Całość się zapętla. Gra kończy się, gdy łączne życie graczy jest równe 0.

Byłbym bardzo wdzięczny, jeśli ktoś znałby prosty tutorial z wyjaśnieniem jak stworzyć prosty klient-serwer, który by wysyłał/pobierał dane do/od klienta oraz, żeby klient również wysyłał dane do serwera jak odbierał je od niego. (Zgodnie z działaniami zapisanymi wyżej.)

Bardzo proszę o podpowiedź,
Michał

0

polecam lekturę:
google + beej's guide to network programming

0

A ja kolejnej osobie polecę ICE'a. Nie ma sensu po raz kolejny wyważać drzwi, które są otwarte

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1