Witam,
Od kilku dni szukam jakiegoś tutka, aby zapoznać się z sieciowością pod linuxem. Niestety nie udało mi się znaleźć niczego, co wyjaśniałoby jak stworzyć chociażby prosty komunikator na zasadzie klient-serwer. Możliwe, że powodem dla którego nie mogę znaleźć nic prostego jest platforma na jakiej pisze.
Chciałbym zacząć od podstaw jeśli chodzi o sieciowość.
Mam dwa tygodnie na napisanie sieciowości do gry. Sieciowość w niej miałaby polegać na tym, że:
- Każdy klient wysyła informację o tym, ze gracz chce się przemieścić, strzelić o tym ile ma HP itd.
- Serwer odczytuje dane i obsługując zderzenia obiektów, sprawdzając HP itd.
- Serwer wysyła już "przerobione" dane do wszystkich klientów (dokładnie do 2)
- Każdy z klientów odbiera wysyłane sygnały od serwera i w odpowiedni sposób rysuje wszystko na ekranie.
Całość się zapętla. Gra kończy się, gdy łączne życie graczy jest równe 0.
Byłbym bardzo wdzięczny, jeśli ktoś znałby prosty tutorial z wyjaśnieniem jak stworzyć prosty klient-serwer, który by wysyłał/pobierał dane do/od klienta oraz, żeby klient również wysyłał dane do serwera jak odbierał je od niego. (Zgodnie z działaniami zapisanymi wyżej.)
Bardzo proszę o podpowiedź,
Michał