Obiekt innej klasy w klasie :)

0

Przy kompilowaniu wyskakuje taki error error C2059: syntax error : 'constant' błąd ten pojawił sie w miejscu gdy tworze obiekt innej klasy w klasie miejsce te zaznaczyłem jako komentarz. Męcze sie z tym i nadal nie wiem w czym tkwi problem :/ . Pomoże ktos :)????

#include<iostream>
#include<string>
#include<stdlib.h>
#include<time.h>
using namespace std;

class plansza
{
public:
	int rozmiar;
	char ramka;

	int x,y;
	string *Pole;
	void rysuj();
	plansza(int roz,char obwod);
	void losuj();	  
};
plansza::plansza(int roz, char obwod):rozmiar(roz),ramka(obwod)
{
	string *Nowa = new string[rozmiar];
	string ble;
	for(int i=0;i<roz;i++)
	{
		for(int j=0;j<roz*2;j++)
		{
			ble+=' ';
		}
		ble+='\n';					
		Nowa[i]=ble;
		ble.clear();
	}
	Pole = Nowa;
	rysuj();
	losuj();
}
void plansza::rysuj()
{
	for(int j=0;j<rozmiar;j++)
	{
		if(j==0 || j==rozmiar-1)
		{
			Pole[j]=string(rozmiar*2,ramka);
			Pole[j]+='\n';
		}
		Pole[j][0]=ramka;
		Pole[j][Pole[j].size()-2]=ramka;
		cout<<Pole[j];
	}
}
void plansza::losuj()
{
	srand((unsigned)time(NULL));
	do
	{
		x=rand()%((rozmiar-2)*2);
		y=rand()%(rozmiar-2);
	}  while(x<=1 && y<=1 && y>=rozmiar-2 && x>=((rozmiar-2)*2));
	system("cls");
	Pole[y][x]='*';
	rysuj();
}
//class waz 
//{
//public:
//	int speed;
//	char znak;
//	
//	waz(char znak2,int speed2);
//	plansza nake(20,'$');
//};
//waz::waz(char znak2,int speed2)
//{
//	cout<<"cos tam";
//}
//
//
////*******************************************************
//int main()
//{
//	waz Zaskroniec('*',12);
//}
////*******************************************************

0

A od kiedy mozesz sobie w ten sposób tworzyć obiekt w C++ ? o_O
Obiekty tworzy sie w KONSTRUKTORZE...

class waz 
{
public:
        int speed;
        char znak;
        plansza snake; //tutaj jest tylko DEKLARACJA ZMIENNEJ/OBIEKTU
        waz(char znak2,int speed2):snake(20,'$'),speed(speed2),znak(znak2) {/*costam*/}
};
0

Dzieki wielkie juz jest ok :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1