Częste ładowanie obrazka do TImage

0

Hej. Nie znacie jakiejs metody, aby mozna bylo ladowac obrazek do TImage z np wczesniej zaladowanego do programu "czegos"?. Tzn. Chce na poczatku programu zaladowac powiedzmy 4 obrazki BMP. I potem co jakis czas w jakims TImage wyswietlac jeden z tych obrazkow (oczywiscie co jakis czas sie zmieniaja) i jak to zrobic?

Szukam tego gdyz przy wiekszej ilosci TImage do ktorego mam te obrazki wczytywac, wszystko sie po prostu 'tnie' :( A tak być nie moze!.

0

utworz sobie te bitmapy w pamieci a pozniej je kopiuj na TImage. Cos w tym stylu:

w defnicji klasy:
Graphics::TBitmap* bitmapa;

oncreate:
bitmapa = new Graphics::TBitmap;
bitmapa->LoadFromFile("jakis plik");

ondestroy:
delete bitmapa;

jak chcesz zmienic obazek na timage'u to gdzies kopiujesz zawartosc bitmapy na timage'a (jakoś tak):
Image1->Picture->Bitmap->Canvas->CopyRect(Image1->BoundsRect,bitmapa->Canvas,bitmapa->Canvas->ClipRect());

0

no wlasnie dzis zrobilem podobnie, tylko uzylem Draw() a nie CopyRect ;).
Ale efekt jest chyba taki sam ;D.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1