[vc++9.0] najprostsza aplikacja WINAPI

0

Witam jak stworzyć najprostszą aplikacje WINAPI w [Visual Studio C++ 2008], za pomocą "Empty Project", bo jak tworze sobie w Win32 Project, to VS tworzy mi jakieś zależności i pliki zasobów i kupę z tym mam problemów... Chciałbym stworzyć czysty, najprostszy program z kodem podobnym do tego:

#include <windows.h>
int WINAPI WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow )
{
return 0;
}
0

odpal vs90
wybierz File->New->Project
z lewej wybierz VisualC++, z prawej wybierz Windows Console Application [wiem co mowie..]
wpisz nazwe projektu i OK

w nowym wizardzie ktory sie otworzy nacisnij Next
w Application Type wybierz 'Win32 Windows Application'
jak masz ochote zaznacz ATL i/lub MFC
nacisnij Finish

i juz..

0

Ja mam w wyborze template'a możliwość wybrania Win32 Project(bo w sumie robi to samo co napisałeś), tylko ja chce stworzyć najprostszy program bez żadnych zasobów w rc bez stdafx.cpp, innych niepotrzebnych dodatków, nawet bez okna.

Wiem wiem mogę wykasować ale jak to robię to mi sie sypie projekt...

0

quetzalcoatl Jeśli tak zrobię to będę pisał w kodzie natywnym ?

0

@up: Nie.
@topic: To co podał quetzalcoatl + wyłączasz Precompiled Headers.

0
Liseeeek napisał(a)

Ja mam w wyborze template'a możliwość wybrania Win32 Project(bo w sumie robi to samo co napisałeś), tylko ja chce stworzyć najprostszy program bez żadnych zasobów w rc bez stdafx.cpp, innych niepotrzebnych dodatków, nawet bez okna.

quetzalcoatl dał wyraźną odpowiedz...

0
Spirito napisał(a)
Liseeeek napisał(a)

Ja mam w wyborze template'a możliwość wybrania Win32 Project(bo w sumie robi to samo co napisałeś), tylko ja chce stworzyć najprostszy program bez żadnych zasobów w rc bez stdafx.cpp, innych niepotrzebnych dodatków, nawet bez okna.

quetzalcoatl dał wyraźną odpowiedz...

Która nie działa... Bo ten sposób tworzy mi okno, menu, zasoby w rc

0

stwórz sobie ten empyty project...
do source files dodaj sobie plik *.cpp
includujesz windows.h robisz WinMain kompilujesz i powinno działać, nawet bez konfiguracji, samo WinMain powinno się skompilować nawet pomimo tego, że masz domyślne ustawione funkcje w wersji UNICODE

jeśli nie pokaż jakie masz błędy, jeśli będzie pisać, że cannot overload WinMain znaczy, że źle piszesz WinMain

0
#include <windows.h>

int WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance,LPTSTR lpCmdLine,int nCmdShow)
{
	return 0;
}

Działa,
Dzięki

0
Liseeeek napisał(a)
Spirito napisał(a)
Liseeeek napisał(a)

Ja mam w wyborze template'a możliwość wybrania Win32 Project(bo w sumie robi to samo co napisałeś), tylko ja chce stworzyć najprostszy program bez żadnych zasobów w rc bez stdafx.cpp, innych niepotrzebnych dodatków, nawet bez okna.

quetzalcoatl dał wyraźną odpowiedz...

Która nie działa... Bo ten sposób tworzy mi okno, menu, zasoby w rc

Dobra z mojej strony bug. :-/

0
Liseeeek napisał(a)

Działa,
Dzięki

działać działa, ale do doskonałości temu jeszcze daleko, wypada całe to bagno skonfigurować, najlepiej zacząć od Zakładki General i ustawiania "Character Set", domyślnie masz unicode char, zmień na not set, jeśli używasz typu char lub klasy string do tekstu, bo będą ci się pojawiać błędy jak będziesz używać funkcji WinAPI z parametrem jako wskaźnikiem na tekst(bo domyślnie domyślnie spodziewa się WCHAR), bądź używaj TCHAR i makra TEXT, jak kto woli...

Lista konfiguracji jest długa od debuggera i linkera począwszy...

Jeśli dopiero się uczysz WinAPI, to zainstaluj sobie Dev C++, jest znacznie prostsze w obsłudze...

0

...i dlatego wlasnie powiedzialem to co powiedzialem. kompilator rzeczywiscie generuje 'niepotrzebny kod' i 'niepotrzebne pliki', ale zagladajac do tego co wygenerowal nauczysz sie z czasem wiecej niz piszac od zera

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1