Cześć.
Piszę klona gry saper ale problem dotyczy nie tylko tego.
Mam formularz na którym jest przycisk Nowa Gra. Po naciśnięciu program generuje 100 przycisków w planszy 10x10.
Po naciśnięciu przycisku wyznaczam jego pozycję na podstawie jego nazwy(dwie ostatnie znaki to np. 56 co oznacza współrzędne x=5 i y=6).
Problem w tym ,że dla każdego pola chciałbym mieć ustawione jakieś właściwości typu: czy jest bombą, ile ma bomb wokół, czy zostało już odkryte. To znaczy zadanie idealne dla klas. Tylko jak powiązać tą dany obiekt klasy z konkretnym buttonem?
Przykładowa klasa:
klasa Pole
{
int WspółrzędnaX;
int WspółrzędnaY;
bool CzyJestBombą;
int IleBombWokół;
jakieś inne dane
jakieś metody np
OdkryjSąsiedniePola
itp.
}
Czyli w przykładowej planszy miałbym 100 obiektów danej klasy tylko jak skojarzyć to, że kliknięcie danego buttona odnosi się do konkretnego obiektu?